Min lilla lördag!

Idag när jag vaknade visste jag inte vad jag skulle hitta på idag, och jag ville verkligen inte vara hemma.
Först tänkte vi vara ute men det har varit ruggigt idag så då kom jag på den goda idén med att vi kunde käka ute idag och att jag vill bjuda denna gång.  
Så frågade även hela familjen och syrrans kille om dem ville hänga på vilket dem ville.
Bokade sedan taxi till 17:00 och fixade mig sedan iordning för att gå ut till 17:00 för att vänta på taxin. Hade sällskap av katterna. 


Chauffören kom strax innan 17. Tog mig in i taxin och frågade om han tar kort som betalning för att jag inte hade kontant.
Men programmet som dem behöver för att ta betalt fanns tydligen inte på surfplattan. Han fick syn på min mammas sambo och frågade om han hade pengar.
Men vill inte låna av honom och inte av någon egentligen så kom på att jag har en sparbössa inne med 10:or i, som jag ringde in till mamma bad henne ta 40kr ifrån och komma ut med. 
Så hon kom ut och gav betalningen (som hon trodde var 40kr eftersom det var det jag bad om) genom förarfönstret till chauffören.
Chauffören började sedan att köra och jag reagerade på att jag inte fick växel. Så jag sa:
- Gav hon dig 40kr så ska jag ha 5kr växel tillbaka.
Chauffören:
- Jag räknade inte riktigt *och tar ut pengarna ur sin jackficka för att räkna*
Chauffören:
- Jag fick 35kr.
Jag:
- Eh men jag frågade efter 40kr? Vad konstigt.
På pizza hut kom det sedan fram att mamma visste gav honom 40kr, vilket gjorde både mig och henne riktigt irriterade.
Visst vi går inte back för den femman, men det är så otroligt fult gjort när jag dessutom påpekade om betalningen. Usch så vidrigt beteende!
Och vem vet, han kanske har lurat fler? Samtrafik ska kontaktas imorgon. 
Dessutom tänkte chauffören hoppa över bältet på mig. Nu har jag ju mål i mun och kan prata, men vad gör man om det sitter någon som inte kan föra talan?
Kan rent ut sagt bli livsfarligt! 

Jag kom iallafall fram hel och välbehållen till Pizza Hut och vi hade det riktigt trevligt. Det var så gott också!
Här är lite bilder:


Kolla bror, haha! 



Vår mat vid mitt bord. Syster och killen satt vid bordet bredvid.



Jag var sedan lagom hemma till Melodifestivalen som jag har kikat på fram tills nu. 
Är så glad att Linus gick till final. Var precis det jag ville. Nu blir det att tagga finalen nästa vecka. 
Heja Linus och Jon Henrik! 

Haft en fantastisk trevlig kväll. Det var så lyckat att vi alla kunde komma iväg. Det är så sällan vi åker alla. Ofta är det någon som fattas. Det gjorde mig glad! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0