Min eftermiddag och kväll!

Jag och assistenten sprang från klockan 14:30 till 18:00 ungefär ute på Erikslund. Tanken var att vi skulle köpa mat på City Gross och laga ihop hemma. Då passade vi på att kika i affärer som Ö&B, Rusta och Lager157. Det är affärer som jag annars inte är in i så mycket. 
På Ö&B hittade jag kattmat som jag köpte ur märket Sjöbogården (tog ingen bild på det, haha) samt en fin förvaring till mina tuschpennor. 




Jag har tidigare haft dem i den kartong man får dem i då man köper men den har börjat ge med sig. Så denna penn ask tycker jag passar jätte fint och ser lite stilrent nu när jag förvarar dem. Det gillas!
Där efter gick jag och assistenten in till Rusta och Lager157, men på Rusta hittade jag inget. 
Jag hittade däremot ett par byxor på Lager157.


Jag har verkligen ont om långbyxor. Har mest trekvartsbyxor om jag ska vara ärlig. Det är verkligen jätte svårt att hitta byxor som jag kan använda då jag behöver mycket stretch i mina byxor. Både i byxbenet och runt "rump" delen pp byxorna.
Ärligt talat har jag ca S i storlek på min friska ben, och L/XL i min stump. Så ni förstår kanske på ett ungefär, mitt problem? 
Därför får jag oftast försöka köpa om jag hittar ett par jag kommer i. Dessa på Lager157 var det två st för 100kr men jag hittade inte fler i samma storlek så det fick bli ett par som då gick på 80kr. Men bara det är helt klart ett kap! 

Där efter promenerade vi till Shoppingcentret. Det var ungefär då jag la ut bilden i inlägget nedan. Vi kikade runt lite där innan vi gick in på City gross, för annars skulle vi ha fått gå där i en evighet.
Jag hittade en Cardigans på H&M:


Lite mörk bild, men man ser nog. Jag gillar Cardigans. Dem är lätta att få på och sköna att bära då det är mildare ute runt vårkanten. Denna hade dessutom en fin vårfärg. Kostade bara 99kr!
Vi passade även på att ta en varsin smoothie innan vi gick in på City gross. Jag provade en ny i mango som var jätte god! 

Assistenten och jag beslutade oss för att gå in i tid på City gross. Så vi kunde gå runt i lugn och ro och köpa det vi skulle ha. 
Jag mötte även till min syster Pilla med familj. Dem var där och handlade. Var jätte kul att se dem och jag blev så överraskad! Har inte mött dem på länge och jag saknar dem!

En sak reagerade jag på idag. När jag och assistenten var ute och väntade på taxin kom en "tiggare" (invandrare) 
Han var ganska så ung och hade med sig en liten väska. Tog plats vid en stolpe, la ut sittunderlag på marken för sedan sätta sig ner och öppnade väskan och bredde ut en filt över knäna. Till sist ställde han fram en mugg för att tigga med. 
Lite längre bort står det en annan invandrare och spanar på tiggaren (man såg tydligt att dem "hörde ihop" på nå vis) sedan kommer han fram till tiggaren och dem pratar länge med varandra. Sedan springer den andra in i köpcentret medan den andra tigger där ute. Någon som vet hur det ligger till med dessa invandrar tiggare? Finns så otroligt många olika rykten ang dem.
Nu vet jag inte om det är så men det jag fick se med egna ögon så kändes detta så uppgjort på nå vis. 



Men nog pratat om det. Min taxi kom 18:00, han var alltså lite tidig. Vilket var skönt!


När vi kom hem så fixade vi mat som bestod av fläskkotlett, sallad, majskolv och baguette (bakad i ugn med smak av vitlök)



Så det åt vi. Var riktigt gott!
Jag har även under kvällen spolat katetern samt hunnit med att stretcha benet.
Sedan hann vi inte så mycket mer idag innan assistenten slutade för dagen nu vid 23:00.
Nu är jag jätte trött så ska nog bara spela lite 3DS och sedan försöka sova.
Haft en riktigt bra dag trots snökaos typ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0