Behöver skriva av mig, ledsen och frustrerad

Jag tror säkert detta inlägg blir krångligt och snurrigt. Kan vara så att jag själv knappt förstår vad jag har skrivit. 
Men jag behöver verkligen skrika ur min frustration och då tänkte jag att jag kan "skrika" på min blogg.
ÅÅÅÅH!

Livet är allt annat än roligt just nu. Förkylning som varit i 2veckor nu och dessutom verkar fortsätta. Jag har egentligen inget jätte problem så med förkylning, men det blir verkligen en ond cirkel i hela min kropp. 
Hostar jag till (vilket jag inte kan undvika) så flyttar sig all material på min benstump. Det är precis som att jag spänner kroppen och trycker ut all material så det förflyttas framåt och blir som en hatt tillslut på toppen.
Det är har det tyvärr blivit och det känns som allt hänger på trekvart och riskeras lossna om jag rör mig i sängen. 
Eftersom allt hasar ut så blir jag ju dessutom svullen längst upp vid jumske och runt om stumpen vid höften och höftkula höjden.
Det är med extremt jobbigt.. Så det är inte bara hosta jag dras med, hela stumpen börjar krångla på grund av det.. 

Sedan har jag så svårt att förstå varför det snålas med tjocka dynor på min skinka och hela rumpan?
Jag är ta mig sjutton dyngsur i baken och det känns som jag kissat på mig fast jag egentligen inte har det alls.
Varför kan dem inte täcka in hela rumpan med tjocka dynor på omläggningen? Istället läggs det massor med dynor ute på stumpens topp. Läkarn verkar inte förstå att vätskan rinner ju neråt (i mitt fall mot rumpan när jag sitter/ligger) och då får jag sitta i det blöta. Och hur kul är det? 

Och jag har dessutom sagt att jag hellre är blöt på stumpens topp än i rumpan. För då slipper jag iallafall sitta/ligga i det. Men det verkar dem inte heller ta till sig..

Som nu i fredags, så missades en del förstärkning vid svanskotan ungefär och så får jag försöka rätta till det efter omläggningen med hjälp av en sköterska eller undersköterska genom att försöka pula in någon mer dyna. 
Den som har börjat förstå hur jag vill ha det är en läkare som tyvärr är borta i ca 3månader. 
Han lyssnar på mina önskemål (och ej klagomål som andra påpekar) och tar det till sig.
Önskar att dem andra med kunde göra det. Jag menar, vad är det som är så svårt?

Tack och lov så har jag vårdplaneringsmöte på fredag. Dåska jag ta upp mina önskemål om omläggning en gång för alla. Om dem inte lyssnar och tar de till sig så vet jag inte vad jag gör längre.. Jag blir bara så ledsen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0