Min dag i bilder och text!

Oj oj oj vad trött och seg jag är nu, men jag har haft en fantastisk dag!

Den smygstartade vid 08:10 ungefär, av att jag ringde Kollektivtrafikförvaltningen för att boka färdtjänst.
Låter väldigt konstigt att inte säga "Samtrafik" som man sa förut, innan deras byte.
Därefter somnade jag om till någon minut innan 10:00 av att mamma och bror väckte mig. Hon sa:
- "Klockan är tio, är det inte dags att vakna? Varför ringer inte din mobil?"
Det visade sig att mamma var 2 min tidig. Jag klev upp och katetern spolades direkt.
Därefter käkade jag frukost som bestod av smörgås, clementin och ett glas O'boy.
Fixade mig sedan genom att borsta tänder och hår, samt sminka mig. Runt kvart över ett tog jag mig ut, för taxin skulle komma kvart i två. 
Det är gott att vara ute i tid fall något krånglar, att man exempel kör fast i nå snöhög eller något. Haha!
Det är så trixigt nu när snön finns. Någon måste putta på mig och rullstolen för att jag överhuvud ska ta mig framåt om det så blir lite sick-sackande.
Nu var det så fint väder på dagen så det gick ingen nöd på mig. Jag och bror var ute och kasta snö på varandra i väntan på taxin.

Strax efter 14:00 var jag nere på stan. Drog mot Strike/Torggatan 1 för att möta upp Louisa för lunch. Vi bestämde det medan jag väntade på taxin. Hon berättade att det var Marulk på menyn, tillsammans med potatispuré och räksås. 
Jag tänkte då: "Marulk? Visst är det en fisk? Men hur ser den ut?" 
Googlade och fick se vilken otroligt ful fisk det var. 
Googla om ni inte vet hur den ser ut! Ja inte är den fin, och jag blev nog ärligt lite skeptisk, men tänkte att jag provar för jag tror aldrig att jag har ätit det förut.
Mötte upp Louisa och hennes man som också var med. Vi käkade och hade det trevligt. Marulken var faktiskt god. Lite mer mättande än "vanlig" fisk då det är lite mer köttigt. 

Bild på mig och Louisa 


Jag käkade även efterrätt som var helt gudomlig att se och äta på.



Det var nå sorbet i olika smaker, samt maräng och så på. Allt gör dem själva vilket var super gott!
Det var liksom lite syrligt. Dock blev lite kvar för jag blev så mätt. Det är synd man är så liten i maten, då man ofta vill ha mer egentligen. Haha! 

Efter vår stund på Torggatan 1 så gick vi in mot Kvarteret Igår där mamma och bror väntade. Dem väntade på oss och mötte oss vid hissen. Vi gick in på Panduro där jag har kollat på en Målarbok jag vill ha. Köpte den och ett par pennor som rekommenderades till.


Vi promenerade även till andra ställen som Apoteket,Kicks.
Kicks köpte jag bara bomullstops.
Därefter sa vi hej då och jag skyndade mig in till Games där jag ville kolla på spel till min 3DS. Hittade 2 st som jag fastnade för.


Tycker det är lite farligt med spel som Nintendo DS/3DS egentligen. Dem är roliga att spela på men man tröttnar relativt fort på sina spel man har och så vill man bara ha mer och mer spel. 
Dem är ju inte billiga så man blir typ fattig. 

Gick sedan förbi New Yorker och hittade en T-shirt vid ingången som jag älskar! 
Tänkte att jag bara måste ha den!
Så den fick följa med hem. Ser ni trycket på tröjan? Såå sött och så jag!


Hann även en snabbis in till Hemmakväll där jag köpte på mig lösgodis. Var ju lite taggad till Melodifestivalen och ville ha godis dit. Hemmakvälls godis är så gott och det finns så mycket att välja på.
Klockan 17:10 hade jag taxi bokad hem. Men taxin kom aldrig då, så jag satt där och väntade. En onykter man gick vinglandes förbi där jag väntade på taxin, log mot mig och ställde sig kanske 20m bort från mig.
Där stod han och tittade på mig, sedan log han flera gånger, slickade sig runt munnen och gjorde tummen upp.
Jag tänkte bara: "Kom inte hit, kom inte hit. Kan inte taxin komma nuu?"
Försökte att inte ha ögonkontakt mot honom så jag tittade för det mesta bort, men jag ville ju även ha koll på honom så han inte närmade sig. Han var obehaglig, och jag lovar. Jag hade gått där ifrån om han närmat sig.
Sedan kom taxin och jag tänkte: "Äntligen!" 

Hemma väntade jag på Melodifestivalen som hade premiär för i år. 
Hade även besök av grannens hund som låg vid mig. Lilla Asta och Jon är så go och söt!




Låg i sängen och kollade på Melodifestivalen för jag var så trött i kroppen. Så det var skönt.
Har även fått massage av mamma nu ikväll. Riktigt skönt!
Nu ska jag äta kvällsmacka. Skicka och vindruvor är det på. Det är riktigt gott! 


Ska nog försöka sova hyfsat i tid sedan. Är lite seg i kroppen så det är skönt att blunda.
Men har haft en toppen dag! 

God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0