Herbert! + Att se det possetiva och ljusa i det mörka

Skojade med undersköterskan här på avdelningen och sa: "Det ser ut som droppställningen och du typ dansar, när du hela tiden flyttar runt den".
Jag var på väg från duschen ut i rummet då. Så fortsatte jag: "Jag kanske skulle döpa den också!"
Fick då till svar: "Ja! Herbert kan den heta!"
 
Denna undersköterska gillar jag jätte mycket! Lär känna henne bättre och bättre ju mer hon hjälper mig, dessutom känns det lättare att skojretas och så med henne och hon kan även göra det tillbaka. Det gör verkligen vistelsen roligare när man är på sjukhuset! 
 
 
Jag har nu märkt att jobbiga och tråkiga saker (i detta fall, att få blod och ha dropp) blir roligare om man kan larva sig lite och skoja till det. 
Så nu får min droppställning heta Herbert! Jag har alltid en och samma hela iden ändå. 
 
Är du i en jobbig period eller ska göra något tråkigt. Prova att försöka se det possetiva och "ljusa" i det mörka, men är det svårt så kan man försöka göra situationen possetiv själv. Exempel genom att unna sig något extra som en kopp t'e t.ex.. Tänka på något som är possetivt för stundet, som fint väder, Eller i mitt fall nu: skoja till det lite, kanske kan det bli lite lättare för dig med då? 
Det är värt ett försök! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0