5 år sedan...

5år sedan hon gick bort. 5år sedan vi förlorade en dotter, syster och vän. 
Det är år som har gått otroligt fort och mycket har hänt i mitt liv, men jag minns dagarna för 5år sedan, som om det vore igår. 
 
Jag var på sjukhuset för vård och mamma kommer in i mitt rum med en kvinna som presenterar sig som kurator. Och jag såg på mamma att hon var extremt ledsen, då hennes ansikte visade att hon hade storgråtit nyligen och jag kände då direkt att något är fel. Det kändes som jag fick en enorm klump i magen. 
Mamma är en människa som sällan visar sig ledsen för oss barn, dock kunde jag aldrig i min vildaste fantasi förstå att det skulle vara så fel.
Hon kommer fram till mig och får tyst, tyst fram, nästan viskande: "Jenny har gått bort, Jenny har lämnat oss". 
Då brast det verkligen. Varför, varför vår Jenny? Vad är det som har hänt? 
 
Strax efter släpptes mammas sambo Jörgen, min lillsyster Sanna och Jörgens son in i mitt rum som satt ute i dagrummet och väntade. 
Vi satt och pratade tillsammans med kuratorn på mitt rum på avdelningen länge.
 
Än idag kan jag känna att jag inte riktigt har svar på mina frågor. Det har nog ingen i Jennys närhet. 
Jag kommer ihåg så tydligt kort innan hennes dödsdag att vi kollade på hund på min dator, på b.la Blocket. Jenny hade stora drömmar och en av dem var att skaffa en lite hundvalp som on kunde älska och få ta hand om. 
Men drömmarna fick ett annat avslut, inget jag verkligen kunde förstå eller ana.. 
 
Jag saknar dig syster, och kan inte tänka på något annat än dig idag! 
 
En bild jag gjorde året Jenny gick bort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0