Min torsdag!

Startade mellan 11:00 - 11:30 av att assistenten kom för dagen. Vanligtvis så börjar hon 11:00 hos mig men varannan torsdag så blir det lite senare då hon börjar 11:00 på apoteket för att hämta ut min apodos. 
Vi har gjort så för det funkar bra, och min assistent bor dessutom väldigt nära apoteket dit min apodos kommer. 
 
"En apodos är som en rulle med mediciner i. 
Min är 2veckor i taget i olika klockslag över dygnet. Sedan får man hämta ut en ny. Jätte skönt med apodos och det är ett tips till er som med har mycket mediciner utspritt över dagen. Det är så skönt att inte ha så mcyket medicinburkar och kartonger med massa kartor i."
 
När hon kom så klädde jag på mig, sedan gjordes frukost som bestod av smörgåsar med kaviar på och till det en kopp varm oboy. Och så käkade vi frukost jag och assistenten. 
Hon brukar ta med sig sin frukost till mig så vi kan käka ihop då hon jobbar. Det är trevligt!  Borstade sedan tänder och håret. 
Där efter kollade vi om något behövde göras med stumpen, såg b.la igår innan assistenten slutade att det hade vätskat lite, men det ahde inte blivit mer under natten så det var skönt. Och det behövde heller inte lindas så det var jätte skönt. Vi spolade katetern och sedan packade jag mina grejer jag skulle ha med till sjukhuset. 
Klockan 15:00 var det dags att åka för då kom taxin. 
 
När jag kom fram till sjukhuset så tog sköterskan prover ganska direkt. Sedan väntade jag för att få hjälp in i duschen. Idag kände jag att det skulle vara skönt att ha det mesta gjort redan innan middag för då behöver man inte tänka på att det ska göras sedan. 
När jag kom ut från duschen så fick jag middagen som idag bestod av pasta med köttfärsås. Jag fick även reda på mitt blodvärde som idag låg på 87 så ingen blod behövdes idag och det är skönt! 
Undersköterskan som jobbade ikväll tog upp med läkaren att jag fortfarande har så ont i bröstkorgen mitt på. Men nu fick jag troligen en himla bra logisk förklaring till varför det gör så ont. Förra veckan då jag var i Uppsala så gav dem mig hjärtkompression (samma sak som HLR men utan inblås för jag fick ju syre av maskin) för tydligen "försvann" jag ett tag.  Det känns väl sådär att få reda på nu, en vecka senare.. 
Händelsen har gjort att jag har tänkt lite som jag även har skrivit ner på datorn. Får se om jag lägger ut här eller inte. Kan kanske vara tungt och hårt att läsa för vissa. Jag ska fundera! 

Annars har det inte hänt så mycket mer idag. Har haft en ganska lugn dag. Även ringt och bokat bio biljetter till lördag för jag ska gå med assistenten och se filmen Into the woods. Och innan ska vi käka på Jensens för jag har bokat bord där. Jag tror filmen kan vara bra, och jag gillar t.ex. liknande filmer som Red riding hood, os.v. 
Har någon av er sett den? Isåfall vad tyckte du? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0