Blod + lite tankar

Som vissa kanske förstår så får jag blodtransfusion idag igen. Sista påsen droppar på nu. Mitt blodvärde låg bara på 78 idag så det innebar alltså två påsar till idag. 
Jag fick även två påsar i måndags då jag kom, för då låg mitt blodvärde bara på 76 då. 
 
 
Nu vet jag inte helt 100 om det är så, men jag upplever att det blöder mer från stumpen. Får ofta höra att det har blödit mer på omläggningarna, men inte såpass att det är jätte mängder.
Utan mer att det är att de blöder mer en normalt. Även hemma småläcker det blod till och från från stumpen. Men mer då, så att man ser genom lidan blodmärken som är mellan prick storlek till storlek som olika mynt i omkretsen. Och jag önskar så att det kunde komma på någon lösning så det inte är så lättblödande varken på omläggningarna eller hemma. 
Det tar otroligt på mig att det blöder och är frustrerande, även om det är små mängder det handlar om. 
Många gånger får jag till exempel inte lust att göra någonting för jag blir så less och en liten rädsla kommer även upp, då jag inte gillar blod, när det kommer från stumpen, en stor anledning är att man aldrig vet vart det blöder, då det kan blöda på ett ställe men syns på ett annat ställe. 
Det kan bli en stor gåta.
 
Hoppas bara att det är en jobbig period med dessa blödningar och att det snart släpper. Nu vart detta inlägg helt meningslöst men jag kände bara att min irritation och frustration över detta blödande, behövde komma ut. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0