22:a September - Gårdagens pyssel samt steg för steg!

Igår var jag bara hemma och pysslade lite. Jag hade tänkte redan igår att lägga upp vad jag gjorde samt förklara för er hur man gör ifall ni vill göra. Men jag fick feber på kvällen och blev ganska frusen och trött. Så därför valde jag nu att lägga ut det nu. 
Det jag gjorde var en värmeljushållare. Till det använde jag enbart återvunnet material! 
 
 
Det jag använde är: 
- Superlim
- Kartong 
- Tomma värmeljus (antalet väljer man efter hur man vill att resultatet ska bli. Jag använde ca 11-12 stycken)
- Sax
 
 
Så här gjorde jag: 
1. Jag började med att pilla bort det sista av stearinet och den lilla metalplattan där resten av veken är fäst i. Så det bara är aluminiumet kvar. Detta ska göras på så många man väljer att man vill ha. 
 
 
2. När man har gjort det så viker man in sidorna av aluminiumet mot mitten, så det blir platt och liknar ett blad. 
 
 
3. Då det är klart. Så är det dags att klippa en cirkel av kartongen där man sedan ska limma på allt sedan. Jag gjorde min cirkel lite större än cirkeln på ett värmeljus. Fick tyvärr ingen bild på det. 
4. Sedan är det tags att limma på alla aluminiumbitar så det bildas en blomma. Här får man ju gå efter smak och tycke. Jag täckte även kartongbiten med bladen just för att jag inte vill riskera att något stearin läcker genom och kartongen blir varm och te.x börjar ryka eller i värsta fall tändas på. 
 
 
5. När man sedan är nöjd med antalet blad så man man forma till dem lite genom att böja lite i kanten på bladen så det blir som en näckrosblomma. 
 
Sedan är den KLAR!
 
TÄNK PÅ: Att aldrig lämna ljus utan uppsikt! Förvara det så varken barn eller djur kommer åt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jättesnyggt! :) Mysigt att pyssla lite nu när hösten har kommit.

2014-09-23 @ 08:04:46
Postat av: Mattias Krekula

Åh herregud vilken kämpe du är, wow!! Man blir helt tagen av att läsa din blogg...

2014-09-24 @ 00:10:42
URL: http://facebook.se/MattiasLulea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0