30:e Oktober

Okej, andra gången jag skriver detta inlägg. Det försvann det jag skrev innan. Pust! 
 
Jösses vad jag har sovit inatt alltså. Jag har varit så trött!  
Vaknade bara en gång inatt av att jag höll på att frysa ihjäl och min fot var som en isklump. Sov nämligen med fönstret på glänt och ett påslakan över mig. Jag sträckte mig efter min filt som alltid hänger på huvudgaveln av sängen, kastade den över mig och somnade sedan om ganska så direkt. 
Några timmar senare så vaknade jag av att mitt fönster lät. Det visade sig att det var mamma som skulle stänga det. Passade även på att kolla klockan som visade sig att nästan vara halv nio, så jag tog mina mediciner och sedan somnade jag om ganska så snabbt igen. Hehe! 

Klockan var 11:50 ungefär när jag vaknade för dagen. Min assistent kom som vanligt klockan 11:00 men jag hörde inte när hon kom. Jag hörde heller inte när hundarna skällde. Dem skäller nämligen alltid när någon kommer till oss.  Jag var så galet trött! 
Vi började dagen med att spola genom min kateter ordentligt. Sedan käkade jag frukost som bestod av två smörgsar och en kopp krusbärsté. Riktigt gott är det! 
Efter frukosten fixade jag mig genom att borsta tändern, håret och fixa stumpen och så. Strax innan klockan var 15:00 hade jag och assistenten lite dötid. Hon såg att hennes telefon behövde laddas så hon har batteri då hon ska åka vidare från mig. 
Hon kopplade laddaren sin i min skarvsladd på golvet och la sedan sin mobil bredvid. Efter en kort stund kommer Rasmus trampandes på sin trakor i en jätte fart. 
Jag säger: 
- Rasmus! Akta assistentens mobil där. (och pekar på den på golvet) 
Han tittar på den och säger: 
- Neeh! 
Haha åh vad vi skrattade assistenten och jag! Rasmus är så rolig med sina klockrena kommentarer ibland. 
 
Sedan kom taxin och jag åkte mot sjukhuset. Idag fick jag faktiskt komma till mitt vanliga rum igen. Det var spännande då jag fick höra hur personalen ville ha i rummen. 
Men när jag kom fram så fick jag se resultatet och det var väl ingen jätte skillnad från tidigare om jag får säga det själv. Ni ser ju lite före och efter bild här. 
Förebilden är lite dålig för det är från tidigare en tidigare bild bara i bloggen. Men man ser kanske ändå.
 
 
 
TV:n är där tillfällig. Ska komma upp en ny på väggen sedan. Men så är iallafall resultatet i rummet. Inte så som jag trodde det skulle bli med andra ord. Nu känns det mer som ett sjukhus med dessa kalla och sterila färger. 
Så fruktansvärt tråkigt att det inte kan göras mer trevligare med varmare färger. Men men! Kanske blir något bättre när gardiner kommer upp och lite på väggen som TV och någon tavla kanske. Jag får se. 

När jag kom fram tog man prover direkt. Även lite prover som ska tas till mitt besök jag har till Hjärtmottagningen om några dagar. Strax efter kom pappa och Annabelle en snabbis på besök. Vi pratade lite och sedan var det dags för käk och in i duscen. 
Toaletten var mer renoverad än patientrummet tycker jag. Det är lite synd, för det är ju inte där inne an är som mest. Haha! 

Efter duschen har jag inte gjort så mycket mer. Bara kikat på TV, och käkat kvällsfika medan jag kollade på gårdagens avsnitt av Big Brother. (missade eftersom jag var på Bio igår. Det var skräcknatten i huset och gud vad jag skrattade åt dem skrämda deltagarna)
Undersköterskan gjorde kvällsfikat så fint till mig idag.  Hon tog ägg från sin egen matlåda som blev över, till min smörgås. Samt bär och stoppade i Ramlösan. 
Den lilla "gesten" tyckte jag var fin och det gjorde mig glad. 
 
 
Jag fick även reda på mitt blodvärde som idag låg på 86 så jag slapp blod idag vilket var otroligt skönt. Idag har det varit en ganska bra dag faktiskt. Har bara varit trött, men annars rätt fint. 
Nu ska jag avrunda och kika en stund på youtube innan jag ska sova. Imorgon är det omläggning 08:15. 
God natt med er! 


 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0