2:a Oktober - Några rader just nu.

Är just nu inne på mitt rum på sjukhuset. Lite småtrött i kroppen är jag med. Förmodligen någon infektion som ligger och pyr i kroppen, men aldrig riktigt vill bryta ut.
Misstänker att det är något som spökar i nya stället där port-a-cathen ligger. Jag har fortfarande ont där och är öm, trots att det är över en vecka sedan dem bytte port och dessutom plats på mig. 
 
Idag var jag på sjukhuset runt klockan 15:30. Då fick jag höra ganska direkt att dem ville att jag skulle in i duschen. Personalen hade så pass lugnt just då, och hade fått en "varning" från kirurgdelen på lasarettet att det kan komma in mer patienter under kvällen. Därför ville dem ha mig klar. 
Prover togs innan, där efter var det marsh in i duschen! Jag hann även få till ett telefonsamtal med en dietist från Habiliteringenn innan duschen. Vi pratade om hur jag åt på dagarna och det här med proteiner, kolhydrater os.v.. Att det är viktigt att man äter ofta och får i sig mycket näring och energi. Det går åt så otroligt mycket energi till min kropp och allt vad det innebär.
 
Hon såg i journalen att jag har druckit näringsdrycker förut och tyckte att jag skulle prova lite tester på olika smaker. Så det skulle hon lämna i receptionen på måndag på Habiliteringen så jag kan ta mig dit och hämta.
Jag tror ärligt att det kan vara bra att ha näringsdrycker vid behov. Dels när man inte mår bra, så är man inte jätte sugen på mat.
Sedan känner jag tyvärr nu för tiden när jag äter att det knyter sig i magen och det tar stopp. Vilket jag förklarade till henne. Då sa hon att det är också ett tillfälle att komplettera med näringsdrycker, om man inte känner att man får i sig mer av maten.
 
Nog pratatat om det. Jag ska väl strax avsluta detta och ta mina mediciner som är på G, lite sent dock. Men bättre sent än aldrig!  Sedan blir det att kolla webbTV och youtube fram till jag ska sova. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0