29:e Oktober - Strax sova!

Nu på kvällen, eller ja klockan 18:05 åkte jag och assistenten in till stan för att gå på bio. 



Vi gick först till Ica som är alldeles i närheten för att köpa godis och dricka. Sedan promenerade vi mot biografen och hämtade ut våra biljetter och tog oss in i salongen med hjälp av en ur personalen. 

Jag tycker verkligen det är lättare och smidigare att gå på bio nu när dem har gjort om och flyttat till det nyare stället. Förut fick jag som rörelsehindrad alltid sitta i gången när jag skulle på bio för dem hade inga platser för rullstolar.
Men nu har dem gjort om så att några av stolarna på rad 1 är flyttbara. Någon ur personalen skruvar loss biostolen och rullar åt sidan så kan jag sätta mig där med rullstolen i min plats! 
Smidigt och enkelt!

Vi var inne i salongen strax innan klockan 19:00 då föreställningen skulle starta. 
Först var det reklam i ca 10 - 15 minuter. Men sedan lös dem upp salen med en strålkastare i mitten längst fram framför duken. Vi förstod ingenting, tills en ur personalen kom fram och presenterade filmen. Han berättade även att dem kommer att kolla till oss besökare med jämna mellanrum och att det kommer att stå personal utanför salongen, under hela filmen ifall det skulle vara något. 
Jag och assistenten blev lite förvånade att man gjorde så innan filmens start. Vi hade aldrig varit med om det förut och trodde ett tag att det kanske gjordes så inför skräck, thriller och så. 
Vi har nämligen inte gått filmer inom den genren på bio förut.
Frågade min lillasyster som såg samma film men i måndags om det var likadant för dem med att personalen kom fram och pratade. 
Men hon berättade att tidiagre då den filmen skulle visas hade det varit bråk och någon försökte skrämmas i salongen. Därför hade dem troligen extra koll nu på besökarna. 
Filmen startade sedan och den var riktigt bra tycker jag. Den var lagom läskig tycker jag. Vi såg filmen Annabelle!


Jag skulle vilja se filmen som kom ut förra året innan som hör ihop med denna film. Den heter The Conjuring. I filmen Annabelle så får man se hur alltihop startade innan filmen The Conjuring. 
Annabelle är även baserad på verkliga händelser, vilket är helt galet! 

20:45 var filmen slut och jag rusade ut med permon och assistenten på efterkälken. Haha!
Men taxin skulle komma 20:55 och ibland kan de ta ett tag att ta sig ut och så ska vi bort till platsen där taxi bussen skulle hämta oss.
Ville inte missa taxin och tänkte att då är iallafall jag där medan assistenten småspringer efter. 
Taxin kom dock 21:10 så vi hann. Men chauffören var skum. Han sa att "han hade stått ca 15 minuter och väntat på oss, sedan ringt samtrafik och kört till utanför biografen". 
Vi var dock där på plats 20:55, där han skulle hämta oss, så han måste ha kört bort precis. 
När jag får en tid 20:55 från samtrafik kan han inte förvänta sig att jag ska stå där innan! Trött jag blir! 
Han hade kört till utanför biografen villet jag såg från det stället vi stod så jag rullade dit, sedan svängde han bort och körde dit vi var igen. 
Rörig och knäpp chaufför men jag kom hem iallafall. 

En annan sak jag tycker är mysko är att dem som jobbar jour på natten, verkar ha sina vänner med i turerna ibland. 
Får dem ens ha sina vänner i arbetet? 
Har inte chauffören sekretess egentligen, när den hämtar och lämnar kunder?
Någon som kan sånt?

Jaja, väl hemma så spolade vi katetern. Nu ska jag engentligen spola en gång per dag men med mer mängd. Men jag tyckte det spg ut som det behövdes spolning igen.
Redovisade även lite kvitton som blev till idag av assistentkostnader. Lämnar in dem och får sedan pengar tillbaka av bolaget.
Sedan har jag bara käkat soppa. Gulashsoppa på konservburk. Super god!


Ska spela Hayday en stund och sedna sova. Är trött men ville vara uppdatera lite för jag har haft det så trevligt ikväll! 
God natt med er! 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag har jobbat på taxi i flera år, och nej, man får inte ha privata vänner/familj med sig i bilen samtidigt som man har kunder i bilen. Och ja, man har tystnadsplikt på allt som sägs i bilen, namn på kunder och adresser/platser man hämtar och lämnar på.

Så det du bör göra är att påpeka detta till Samtrafik. De kan se vilken chaufför som har kört dig.

Enda gången som man får vara två chaufförer i bilen är om den ena är ny och går på lära, men då är båda klädda i taxi-kläder. Och man går sällan på lära nattetid.

2014-10-30 @ 08:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0