7:e November - Vägningen som blev en mardröm!

När jag väger mig tisdagar och fredagar, så använder jag en lift med en våg i. 
Den är ju nästan livsfarlig!


Ikväll när jag skulle väga mig så hissade sköterskan upp mig precis som vanligt. Men mitt hår hakade fast sig på något sätt i liften samtdigt som hon höjde den med dosan. Jag vet inte hur det hände för jag hade gjort håret i en lite slarvig "bulle". Men jag kände hur det drog mer och mer i håret och skrek "Aaaj aaj"
(jag fick inte hur mig något annat) 
Sköterskan förstod inte vad som hände och kollade på stumpen, för där kan det hända ibland att jag känner av.
Jag skrek: Sänk mer mig! Men håret fastnade bara ännu mer och jag lyckades få fram: "Mitt hår" samtdigt som jag försökte lossa så jag inte kände att halva hårfästet skulle lossna. 
I det inringade området fastnade mitt hår. Staven som är i liften snurrar då man använder den, så jag misstänker att mitt hår på något sätt snurrades fast. Och det gjorde fruktansvärt ont! 


En sjuksköterska sprang in för hon hörde mig skrika ut i avdelningen och undrade vad som hände.
Vi lyckades ta vikten till slut och jag blev av med lite hår på köpet.


Nu är jag på väg hem. Ont i hårfästet har jag... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0