1:a November - Julkalendern 2014

Eftersom det är första november idag och exakt en månad kvar i först december. Så tänkte jag att jag ska kriva om årets julkalender på SVT. 
Jag är en sån som älskar att se Julkalendern på TV. Det är något som verkligen hör till Decembermånaden. 
 
Bild lånad från svt.se
 
Handling:
Sam och Minna åker med sin mamma till Orkidékusten som ligger vid Medelhavet för att fira jul. När de kommer dit får de veta att Orkidékusten är hotad och att det bara finns en sak som kan rädda den. Piraten Aquilas försvunna skatt.
Minna och Sam bestämmer sig för att rädda kusten och ger sig ut tillsammans med sin kusin Bianca på jakt efter piratskatten. Det visar sig snart att de inte är de enda som är ute på skattjakt och barnen hamnar mitt i ett både läskigt och spännande äventyr.

Piratskattens hemlighet är full av spänning och magi. Magiska skattkartor och finurliga ledtrådar varvas mellan elaka skurkar och kampen mellan gott och ont. Det utlovas både allvar och skratt!

 

Vad tror ni om årets julkalender? Brukar ni kolla på dem? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0