15:e November - Loom armband med 2 pennor som verktyg!

Igår gjorde jag ett loom armband med enbart pennor som verktyg.


Tänkte berätta hur jag gjorde, för man behöver absolut inte en "loom platta" till det. Iallafall inte detta sorts armband.
Det som behövs är:
• Snoddar
• Loom fäste
• 2 st pennor
• Virknål om man får svårt att greppa snoddarna då man pysslar.
(Jag gjorde min utan)


Så här gjorde jag:
1. Börja med att sätt en snodd runt pennorna så det blir som ett kryss mellan dem. Bara i starten, Det blir som ett lås så snoddarna inte går upp.


2. Sätt därefter två snoddar till. Men dem ska bara vara runt pennorna.
Ta sedan den understa snodden och trä ur pennorna så de lägger sig i mitten mellan pennorna. Se pilarna på bilden.


3. Då ska det se ut såhär.


4. Trä sedan på en ny snodd runt pennorna. (Det ska alltid vara 3 stycken snoddar innan man trär de ur pennan)
Sedan tar med den snodd som nu har hamnat underst och trär över ur pennan så det hamnar i mitten.


5. Då ska det se ut så här.


6. Sedan är det bara att fortsätta så tills man får den längd man vill ha på armbandet. På med en ny snodd överst, ta den understa och trä ur pennan och släpp snodden i mitten.
"Loom flätan" hamnar tillslut i mitten av pennorna.




7. När man sedan har fått den längd man vill ha så tar man loss öglorna lite försiktigt från pennorna. Sätt på ett loom fäste i ändarna av flätan så armbandet inte går upp. 


KLART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0