22:a Maj - Min dag!

God kväll på er! 
Tänkte berätta och skriva om min lilla torsdag. Dagen började med att jag vaknade klockan 11:00, borstade håret och spolade sedan katetern. Det gör jag alltid ungefär direkt då jag vaknar. Iallafall då jag är hemma. På sjukhuset, spolas det när dem kan typ. 
Käkade sedan frukost som bestod av två smörgåsar och jordgubbar vid sidan om. Till det, ett stort glas kall Obo'y. Jordgubbarna var riktigt riktigt stora. Undrar vart dem kommer ifrån? 
Kanske som jag och assistenten skojade om och sa: "Dem är från Belgien! Dem brukar ju göra saker och ting stora. B.la Belgiska jättekaniner". Hahah! Såklart är det ju ett skämt! 
Efter frukosten borstade jag tänderna. Jag förstår inte att fröna från jordgubbar och hallon hallon har en tendens att fastna mellan tänderna? Jag fick kämpa en hel del med att få bort det.. Hm! 
 
Efter tandborstningen så fick jag hjälp att linda stumpen. Det var inte katastrof men det behövdes ändå. Ibland måste man linda för att förebygga så det inte blir katastrof nämligen. Det är svårt att förklara! 
Timmen innan taxin kom så sminkade jag mig och packade med det sista till sjukhuset. Taxin kom som vanligt 15:00.. 
När jag kom fram till sjukhuset så tog man prover direkt för jag hade en tid till Habiliteringen att passa idag klockan 16:00, jag blev några minuter sen till sjukhuset idag för dem håller på med vägbygge på E18 här i Västerås och det blir extrema köer. Så har det varit i några dagar men idag var det extremt. 
Jag på väg till Hab. 
 
Trots att jag blev sen till sjukhuset så var jag ändå först dit. 
Gick ut med ledarna till deras innegård och så satt vi och pratade i väntan på dem andra. Jag fick även se blommorna som vi planterade förra gången. Det tar sig verkligen på dem vilket var kul. Det blev alltså ingen misslyckad plantering! 
Efter några minuter så anlände Carro som med går på gruppen. Det kom även två tjejer till som var med. 
Idag var vi inne i deras kök och gjorde smoothie. Jag och Carro gick efter ett recept och dem två andra gick efter ett annat. Det blev faktiskt rätt okej den vi gjorde. Den var dessutom något godare än den andra tjejernas. Det säger jag inte för att det var jag och Carro som gjorde den, utan jag tyckte faktsikt det. Dessutom var den mer slätare i konsistenten vilket jag gillar. 
Strax efter 17:00 så gick vi därifrån. Jag och Carro gjorde sällskap till sjukhuset, för hon tar bussen därifrån. Jag följde med till entrén för kände inte att jag hade bråttom till avdelningen. Personalen och patienterna äter ändå middag runt den tiden då vi var klara. Jag och Carro köpte varsin glass i kiosken och satt ute i solen och käkade. Provade nya 88:an glassen med jurgubbsglass i. 
 
 
Jag hann ta kort på den. Sedan började både Carros och min glass att droppa och så det var bara att kasta i sig glassarna. Haha! 
Måste ha sett roligt ut när vi slafsade i och oss dem, men grejen var att det var så varmt i solen så man hann ju knappt njuta av dem. 
När jag kom tillbaka till avdelningen var det dags att duscha ganska så direkt. Idag var det riktigt skönt att duscha, knappt så jag ville gå ut ur duschen igen. 
Sedan har jag inte gjort så mycket mer idag. Kollat på datorn och ska nu beställa lakan från Ellos. Såna där dra-på lakan. Jag älskar verkligen dem men har bara ett hemma. Skulle vilja ha mer. Har även hittat lite annat roligt som jag är intresserad av. 
 
Idag har jag haft en fin dag. Ingen speciell krångel med stumpen och ett bra blodvärde igen. Kan man begära mer? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0