1:a Maj

God kväll!
Nu har vi gått in i Maj månad. Hoppas ni alla mår bra och har haft en fin valborg, trots vårt busiga väder på många håll i Sverige igår. Vaknade till idag och det var vitt på marken. Hehe! 
Idag sov jag till klockan 11:00 för jag var så trött. Jag hade t.om gärna velat sova längre om jag kunnat och fått. 
Men jag kände att det var dags att vakna till för assistenten kom då och dessutom ska jag till sjukhuset vid 15:00 så kan inte ligga och dra mig hur länge som helst. 
Käkade två rostade limpor till frukost med ost på och två stekta ägg vid sidan om. Rostad limpa är faktiskt jätte gott, har ni inte provat det så tycker jag absolut att ni ska testa det! 
Efter frukosten så borstade jag håret och tänderna. Sedan fick jag hjälp att linda stumpen, då det hade blivit lite löst. Men det var inte så farligt, vilket var riktigt skönt! 
Sista tiden hemma innan 15:00 spenderade jag med att sminka mig och sedan strechade jag mitt friska ben med hjälp av min assistent. 
Jag vet inte om jag har nämnt min strechning så mycket förut? Men jag försöker strecha mitt friska ben varje dag. Under knät och hälsenan. Benet har nämligen blivit stelt och kroknat. Så därfärför måste jag försöka strecha för att mjuka upp och försöka bibehålla den rörelse jag har kvar i det benet. 

Klockan 15:00 kom taxin och jag åkte sedan till sjukhuset. När jag kom fram så tog jag prover direkt och sedan kom pappa och Annabelle. Vi pratade mest och sedan drog dem. 
Jag bestämde mig sedan för att ta mig upp till kiosken en snabbis då jag skulle ta ut pengar samt handla en snabbis i kiosken. Dem hade öppet ett litet tag till där, så jag hade tur. Sedan var det bara att ta sig sedan till avdelningen då sköterskan tyckte jag skulle skynda mig. Berodde väl på att duschen skulles tas + att jag hade dåligt blodvärde så behövde få blodet påkopplat. Dock kom hon efter halv sju (en bra stund senare) och hjälpte mig så att skynda mig från huvudentren och kiosken behövde jag inte göa men nu vart det så. Hehe! 
;Efter duschen har jag pysslat lite. Håller på att göra en prydnad av en bok till mammas jobb. Tror den blir rätt cool. Tänkte lägga upp här sedan när den är klar, men det är ett tag kvar. 
Annars har jag inte gjort så mycket mer. Kollat på Berg och Meltzer i Amerika på kanal5 klockan 21:00. Gillar det, dem är så roliga!  Synd att jag har missat dem första avsnitten, men det kanske man kan se på kanal5 webbTV om jag har tur? 
Ikväll har jag även fått blod påkopplat. Den första påsen har precis gått klart och snart ska andra påsen blod på. Ska nu avrunda. Vi gick precis över på andra maj nu. Började detta inlägg igår. Om ni fattar?  Alltså innan klockan 00:00. Önskar er en god natt! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0