28:e Mars - På väg hem!

Som rubriken lyder så är jag nu på väg hem. 
Är inte alls glad just nu. Är jätte ledsen! Resultatet av min omläggning idag blev inte alls bra. Trots tillsägelse av flera personer både på avdelningen och operation så blir det inte alls så som jag önskade.
Förstår inte att vissa ska ha så svårt att lyssna? Och han blir irriterad när han inte tycker att vi/jag lyssnar på honom. Men det är ju samma sak här. Han lyssnar ju inte på oss/mig! Det ska väl vara lika från båda hållen? 
Jag menar ju inget illa när jag vill ha rejält med omläggning på stumpen och skinkan. Jag vill ju bara att det inte ska bli så blött direkt. Och det är vid skinkan som all vätska trycks ut. 
Trots att flera sa min önskan så vart det tvärt emot. Istället för mycket dynor som kan suga upp vätskan som rinner dit så fick jag nu istort sett ingenting.
Hur tänker läkaren? Till och med personal på avdelningen undrar hur han tänkte när han la om. Kvinnan som hjälpte mig sa dessutom: "Det där kommer att gå igenom direkt" om vi inte försöker fästa något där. Så det höll vi på med. Tror det tog runt 40 minuter innan vi var klara.

Nu är jag snart hemma. Ska avsluta detta inlägg nu. Hoppas på att ett mirakel sker och att det knappt vätskar i helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0