27:e Mars - Min dag!

Dagen började med att jag vaknade strax efter 11:00. Då stod assitenten i rummet. Hon hade precis kommit för dagen. 
Låg och drog mig i några minuter innan jag kom igång. Jag är så fruktansvärt seg alltså på morgonen. Vet inte alls hur jag ska göra för att komma igång lättare. Jag har nämligen fått så svårt att somna på nätterma. Jag kommer liksom inte till ro. Det spelar ingen roll hur trött jag är så länge jag inte är helt utmattad förståss. Men jag kan vara trött och ändå inte komma till ro för att sova. Det är extremt jobbigt!  Jag kan t.om ta insomningstablett men utan att det hjälper..
 
Nåja. Käkade bacon och mackaroner till frukost och ett rått ägg i så det inte blir så torrt. Det låter kanske äckligt men det är faktiskt jätte gott! Har även hört att man kan ha i lite riven ost i maten. Det har jag dock inte provat! 
Men det kommer väl, då det inte är sista gången jag äter bacon och mackaroner/spaghetti. Älskar det! Speciellt med mackaroner då det ger bättre smak till baconet. 
När jag var klar med frukosten (eller tidig lunch, beror på hur man vill se det) så borstade jag tänderna och håret. 
Därefter var jag, tillsammans med assistenten tvungen att förstärka stumpen för det hade vätskat en del under natten. Sedan lindade vi lite också för en linda hade typ flyttat på sig lite..
Efter förstärkningen på stumpen så sminkade jag mig lite. Som ni kanske ser i ett tidigare inlägg? 
Käkade lite äggröra och bacon igen sedan rätt så precis innan jag åkte för jag blev rätt hungrig igen. Det går så fort att göra! 
Klockan 15:00 kom taxin och jag åkte sedan in till sjukhuset som vanligt igen. La märke till att det nu börjar bli vår. Så skönt! Solen skiner, blommorna börjar komma och fåglarna kvittrar. Just nu är det underbart ute! Önskar att det kunde vara så här jämt ute. Åtminstone för ett bra tag. Men det är väl så att sommaren snart är här och den extrema värmen. Det brukar ju vara typ vår en vecka och sedan "pang på" - sommar. Kanske inte exakt en vecka men ni förstår vad jag menar? Våren är för kort! 
När jag kom fram till sjukhuset så tog man prover rätt direkt och sedan strax efter så kom pappa. Han hade inte med Annabelle denna gång, utan han kom själv. Stannade inte så jätte länge, fast det gör han nästan aldrig. Men ska väl vara glad att han tar sig hit. Det kunde ju ha varit som för mina syskon. Dem har han ju ingen kontakt med vilket jag tycker är konstigt. Hur kan man välja bort sina barn? Han har ju dessutom två barn barn. T.om dem verkar han ha valt bort. Det är synd för mina syskon är två jätte fina unga kvinnor och Pillas barn är jätte goa och söta! 
Strax efter 17:00 så kom middagen som idag bestod av kyckling, ris och salsasås. Såsen smakar illa så åt bara kycklingen idag. Gillar inte bara ris och kyckling för det blir så torrt ihop. För ris (torrt) + kyckling (torrt)= dubbelt torrt... Typ.  Så det fick gå idag med kyckling. 
Strax innan klockan 19:00 så duschade jag och efter det så har jag fått blod påkopplat som precis har gått klart. Så ska nu avsluta detta inlägget och ringa och be sköterskan ta bort det. 
 
Hej så länge! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0