17:e Mars - Filmrecension

 
 
Handling: 
Filmen handlar om 5-åriga Lisa och hennes pappa som har alkholproblem. Mamman lämnar familjen och Lisa kämpar med att behålla bilden av hjältepappan. Tillslut ställs Lisa inför ett livsavgöarande val. 
Filmen baseras på en bok med samma namn. Jag tror till och med att det är en självbiografi.
 
Vad jag tyckte:
Jag tyckte filmen var rätt seg och tråkig till en början. Men allt eftersom man fick följa Lisa så tyckte jag den blev bättre. Vissa stunder var det rätt gripande. 
Sedan måste jag berätta att jag nog aldrig har sett Mikael Persbrant i en bättre roll. Han spelar sin roll så bra. Det kändes så trovärdigt när han spelade sin roll i filmen. Det får ett stort plus, när skådespelarna är bra och passar för sina roller. 
Detta är en film som jag tycker är rätt viktig att se. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0