13:e Mars - Min dag!

Min dag startade redan mellan 09:00-09:30 av att min bror öpnnade dörren till mitt rum och sprng in med mamma i häl. 
Sa till dem att dem fick gå ut för ville sova till klockan 10:00 för det var då min assistent skulle börja sitt pass. Men Ramus kom in typ två gånger till med mamma i häl. Hon hinner verkligen inte med att stoppa honom. Kanske är mamma lite seg på morgonen? Hahaha 
Men sedan gav jag upp med att försöka sova så vaknade till och bara låg medan jag väntade på assistenten. 
 
När assistenten kom så fixade vi först med stumpen då det hade vätskat under natten. Det är så fruktansvärt tråkigt när det sker och jag blir så less. Att linda och förstärka stumpen är så fruktansvärt krävande och tråkigt. Dels, brukar det kännas så konstigt efter i stumpen.. Men det måste ändå göras då det är blött. 
Efter det funderade jag på vad jag ville käka till frukost. Men kom inte på vad jag skulle äta hemma av det som fanns. Var verkligen inte sugen på smörgås idag. Då kom jag på den brilijanta idén om att skicka sms till mamma om hon var sugen på att dela på pizza, för hon var ute och åkte. 
Sedan åkte hon förbi pizzerian och köpte en Opera som hon och jag delade på. Gudars, så gott det var! 
Efter "brunchen" så fixade jag mig iordning och packade för att åka till sjukhuset.
Jag efter att jag hade fixat mig; 
 
 
Åkte in redan 13:30 idag istället för 15:00. Behövde nämligen vara inne på sjukhuset redan då. För jag hade ett möte jag behövde gå på bokat 15:00. 
Nu vart jag lite osäker på om jag ska skriva vad det var för möte. Jag vet inte om personerna läser mig blogg nämligen. Har nämligen inte berättat om mina tankar och om mötet för dem personer jag syftar på. Nämligen dem som jobbar på mitt assistansbolag jag är på. 
Är inte riktigt helt nöjd med bolaget som jag är på, och är lite inne på att byta bolag till något annat. Så hade möte med ett annat bolag idag och måste nu fundera ja eller nej och sedan höra av mig till dem.
Mötet gick iallafall bra och min assistent var med. Det tog drygt 40-50 minuter och innan mötet tog man prover och fixade till min kateter som krånglade. Det var liksom stopp i den så jag vart ju kissnödig hela tiden och det ville inte rinna i katetern. Sköterskan spolade men det gick inte heller, därefter provade hon att dra ur och då gick det helt plötlsigt jätte bra och katetern blev fixad. 
 
På kvällen runt kvart över sex så gick jag till kiosken för att handla en dricka och sedan började jag bege mig till Thomaskyrkan där det idag var musikmässa. Stod några minuter utanför och pratade med en jätte trevlig tjej. Tror hon är i min ålder? Men som sagt, hon är jätte trevlig. Skickade en liten enligt henne, men stor enligt mig - uppmuntran förut som bestod av massor med godis, pyssel och en fin Hello Kitty mapp. Nu hade hon med sig sin hund som jag fick heja på. Den är verkligen jätte fin! Hon har en labrador precis som jag har. Fast hennes är en valp och en tik. 
Strax innan 19:00 gick jag in och tog en plats i kyrkan. Var ju smockat med folk. Brukar inte gå på mässor i kyrkan, men just musikmässan tycker jag kan vara roligt att gå på. Var även dit förra året också, men nu var jag själv och lyssnade en stund. 
Mattias Andreasson från EMD kommer oftast på musikmässorna och sjunger. Tycker han har en skön röst. 
 
 
 
Utanför Thomaskyrkan. Ena gubben som jobbar i kyrkan kollade på mig, hejade och frågade: "Visst var det dig Mattias var och hälsade på, på sjukhuset förut"? 
Jag svarade: "Jajjamensan" Den där gubben kom ihåg det. Det var ju kul! 
 
När jag kom tillbaka till sjukhuset så frös jag verkligen super mycket och ville helst bara krypa ner under täcket och få upp värmen. Men nej då, behövde vägas. Men efter det så kröp jag ner. Tog även tempen då jag kände mig sjuk. Fick då reda på att tydligen så hade jag feber innan jag åkte till kyrkan. Jag bara tänkte: Jaha, tack för den informationen. 
Nu låg det på 38,8.. Därför jag kände mig så konstig. Somnade sedan för var helt slut, men har nu piggnat till lite igen. Så nu är jag "fit for fight"  Hehe nej då, men ska väl snart försöka sova igen. Hoppas jag bara kan det nu när jag redan har sovit en stund.. Men det visar sig. 
Önskar er en god natt iallafall. Ni kanske sover redan? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0