10:e Juli - Min gårdag

Klockan har passerat 00:00 snåret men skriver ändå om min gårdag:
Min dag började klockan 08:00 då jag skulle ta mina morgonmediciner. Beställde även färdtjänst i samma veva då jag skulle in till stan senare på eftermiddagen. 
Men det brukar vara bra att beställa i tid, dels för jag behöver buss och dels för att jag bor utanför staden. Efter att jag bokat mina färdtjänst så somnade jag om och sov till 11:00 då assistenten kom för dagen. 
Käkade lite frukost och borstade hår och tänderna. Sedan fick jag hjälp att linda och förstärka min benstump för det behövdes. Jag sminkade ögonen lite sedan och sedan hade vi inte så mycke tid kvar innan taxin skulle komma. Så jag tog mig sakta ut och satte mig sedan i skuggan i väntan på taxin  
Den var lite tidig vilket viserligen inte gjorde något. 
 
Var en ny taxichaufför, en kvinna som var super trevlig. Det gillas!
Vi blev avsläppta på Grekiska kolgrillsbaren nere på City. Gick först för att hämta ut biljetterna. Gud vad det är fint på Biografen! Har aldrig varit på de nybyggda i Västerås. Riktigt riktigt fint! 
Sedan gik vi vidare till Tacobar där vi käkade lite.
 
 
Jag och assistenten hade aldrigt provat det, men det var helt okej. Kändes dock lite som att det var lite sunkiga människor som kom dit. Som gubbar och dricka öl i baren. Satt te.x en där nu som kollade in oss typ hela tiden och gav i från sig alla möjliga konstiga ljud som lät som att han stöna typ men lite raspigare.. Typ: "Öööhrrghh" flera gånger. Lite snuskigt kändes det! 
Vi kastade i oss maten rätt fort och gick sedan in i ett shoppingcenter och kollade lite. Köpte b.la en grej som min syster Sanna ville ha. Vi gick sedan in till New Yorker där assistenten hittade lite och Sanna kom sedan dit för hon hade varit till frissan. Super fin blev min syster! 
Sedan promenerade vi sakta till bion där vi köpte snacks och sedan gick till våran salong där videon skulle visas, Vi såg denna: Förr eller senare exploderar jag.
 
 
Den var rätt okej tyckte jag. Lite seg emellanåt och jag hade nog för höga förhoppningar då man har fått höra från några att dem tyckte den var super bra. Men enligt mig - Helt okej. Mer vill jag inte säga för ifall det är folk som inte har sett den men vill se. 
Jag hade bästa plasten i salen. Längst fram och i mitten. Hahaha! 
 
 
Där i platsen med bortplockade biostolen satt jag. Super bra plats! 
Sedan efter bion så kom mamma, Jörgen och hämtade upp Sanna. Jag och assistenten väntade på taxin som skull komma 20:30. Annars har vi inte gjort så mycket mer idag. Käkak kvällfika och assistenten har slutat för dagen.
Mår rätt bra förutom att det kladdar en hel del brunt varfrån min benstump. Det är något jag får räkna mer nu när det är varmt. Mina bakterier lär ju stortrivas i värmen och typ föröka sig. 
Ska nog strax försöka sova om det går. Det är som sagt varmt och jag kommer inte till ro då..
 
Tack Nellie Berntssonatt jag blev en av de lyckliga vinnarna av biobiljetterna till filmen. Haft en mysig dag! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0