24:e Juli - Min dag!

Hallå där i värmen! 
Sommar med Ernst står på kanal 4 just nu. Ligger i sängen och gör inget speciellt just nu. Tänkte lämna lite rader här. Sedan ska jag betala räkningar. Tråkigt men det måste göras och är så skönt när det är gjort! 
Min dag då? Jo den började runt 09:20 idag. Jag brukar vanligtiv sova ett tag till men idag behövde jag gå upp tidigare för skulle åka tidigare till sjukhuset istället för klockan 15:00 som jag annars åker. 
Jag började dagen med att spola min kateter då min assistent kom. Kollade sedan stumpen om något behövde förstärkas eller åtgärdas, tex linda. Behövde bara tejpa på en dyna för det hade vätskat. Annars såg det fint ut. Efter det så käkade jag frukost som bestod av en sug-o-läsk, sedan två varma mackor i ugn. Eller nja, en och en halv. Kastade resten till hunden som så glatt käkade upp det.  Till det ett stort glas med mammas egna hemmagjorda hallonsaft. Såå gott!  Inte så där "tillgjort" som saft i affär kan smaka. Detta smakar verkligen riktiga hallon. 
När det är varmt ute blir jag inte lika sugen på saker och ting att äta. Utan jag dricker mest kalla saker samt får i mig kalla eller "torra" saker som nötter, kex, skorpor. osv.. 
Äter jag varmt så blir det oftast lite mindre mängd. 
 
Tycker dock det där med att dricka är svårt. Alltså inte själva drickandet. Men jag är rädd att jag dricker för stor mängd. Kan verkligen inte hejda mig då jag bir törstig för minsta lilla samt torr om läppar, i munnen och ibland värsta fall ner i halsen. 
Just nu säger dem på avdelningen att jag ska dricka mycket, eller ja försöka. Men vad är "mycket" för dem kan man ju undra? 
Är lite rädd för den dagen när man kollar vikten och man visar att man har samlat på sig en del i kroppen. Då kommer dem att säga att jag ska försöka dricka mindre. Åh! Det är svårt det där! 
 
Nog om det. Klockan 11:40 kom taxin och det var bara att ta sig ut. Plockade ut en handuk som legat i frysen (blöt och urvriden av vatten innan den lades i frysen) som jag hade med mig i taxin och svalkade mig med. Det funkar faktiskt rätt bra och det tipsar jag om till er som behöver svalka er! 
Väl framme på sjukhuset så tog man prover ganska direkt. Sedan var det bara att ta sig till Käkkirurgin där jag hade tid idag 13:30. Det var anldeningen till att jag behövde åka tidigare idag.
När jag kom dit så fick jag vänta i ungefär 15-20 minuter innan jag kom dit trots att jag var där i tid. Sedan när jag kom in så kollade tandläkaren in mina visdomständer som krånglar lite. 
Han sa att jag kommer att få en ny tid för röntgen av munnen + så man ser tandrötterna. I höst blir det troligen att dra ut visdomständerna. Han pratade om alla nu idag. Men får väl se längre fram kanske vad röngen visar och så. Men det skulle vara skönt att bli av med dem då dem bara är i vägen på alla sätt och vis samt ömmar och känns och svåra att få rena 
 
En stund efter då jag kommit tillbaka till avdelningen så kom pappa och Annabelle hit en stund. Dem stannade en snabbis. 
Käkade sedan lite hårdmacka samt fil och efter det var det dags att duscha. 
Annars har jag inte gjort så mycket mer idag. Ska nu betala räkningar, sedan beställa lite från fyndiq tror jag. Älskar deras sida och utbud över saker och ting 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0