6:e januari - Äntligen ny vecka!

Idag är det den 6:e januari och ny vecka. Och som rubriken lyder så tycker jag att det är skönt. Sista röda dagen idag och sedan är alla julledigheterna avklarade och man ska komma tillbaka i rutinen om vanliga dagar vilket jag tycker är väldigt skönt faktiskt. 
Vet inte vad ni tycker om det? 
 
Nu var det ett tag sedan jag körde en mer dagboksliknande inlägg på min blogg så tänkte att det skulle bli det nu 
Min dag började med att jag vaknade av att assistenten fixade med något i mitt rum. Jag tror hon skulle kolla hur det var med stumpen, om det behövdes förstärkas något. Men det behövdes inte det för det var näst intill torrt. Kan säga att det faktiskt inte brukar vara det på måndagarna. Men det är ju bara skönt att det var det idag. 
Nåja, funderade på vad jag skulle ha till frukost att käka och det fick bli gamla vanliga hederliga äggmackor som jag har ätiti nu ett tag till frukost. 
Jag vet inte men har verkligen tröttnat på att äta vanliga smörgåsar med typ skinka eller ost på. Jag kommer väl snart att tröttna på äggsmörgåsar snart också. 
Vad brukar ni äta till frukost? Har ni något tips på hur man t.ex kan göra sina smörgåsar godare eller något annat tips på vad man kan äta? All tips tas tacksamt emot!
Just nu känns det lite som att jag tvingar i mig frukosten för att jag vet hur viktigt det är och det är inte alls bra för mig att ha "tom" mage. 
Sedan efter frukosten så fixade jag mig för att sedan åka till sjukhuset. Även om det är röd dag så är det sjukhuset som gäller idag för mig. 
Åkte som vanligt 12:20 till sjukhuset. När jag kom fram så tog man blodprover ganska direkt. Det är himla skönt att jag slipper bli stucken i armarna nu. Får ju en massa fula blåmärken nu för tiden när jag blir stucken. Det ser inte så där jätte fint ut för dem är ju inte små heller, dem där märkena. Så det är skönt att slippa det. 
Efter provtagningen så var det bara att vänta på att jag skulle få hjälp in i duschen. Dem ville ta det rätt tidigt idag för att avdelningen hade många patienter som skulle förberedas på eftermiddagen och kvällen inför operationer och undersökningar. 
Men det gjorde inte mig något för skulle inte dra någonstans heller. 
Fick även reda på mitt blodvärde låg på 81 idag så en påse blod beställdes och kopplades på, på kvällen. 
Sedan har jag bara pysslat, kollat runt på datorn och på tv. 
Har haft en ganska fin dag idag och jag har mått mycket bra vilket har varit otroligt skönt! Tänk om det kunde vara i all evighet? Underbart det vore! 
 
Nu ska jag fortsätta att kolla runt på nätet ett tag innan jag ska sova. Avslutar med en färsk bild på mig. Tagen idag. Ser lite allverlig ut men jag tycker bilden vart rätt fin ändå  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tips på goda rostade mackor
*Rostad macka m Philiadelphia naturell färskost + sylt, gärna salmbärssylt..men annan funkar också.

*Rostad macka m Keso naturell och tomatskivor (kan vara gott m lite salt eller svartpeppar på tomaterna).

*Rostad macka m ostskiva och marmelad

*Det kan ibland vara gott m Nutella på ett bröd man gillar (jag tycker det passar bra på Pågenlimpan
------
Hoppas du får inspiration till andra mackor :)

2014-01-19 @ 00:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0