3:e Januari - Port'a'cath

Idag i samband med omläggningen så satte dem i en Port'a'cath igen i kroppen. Det är som en dosa man sticker i för att kunna ge eventuella mediciner direkt i blodet eller så kan man ta prover ur porten.
Tycker den är super smart. Nålen kan sitta i kroppen och dosan upp till en vecka, sedan byts nålen ut mot en ny på operation då jag är sövd.
Det underlättar massor för mig. Slipper ta en nålar och ha infarter i armarna.

Men! Dock finns det en stor nackdel. Det är när man sätter in den i kroppen. Får verkligen jätte ont för att det är så ömt och typ bränner. Jag får speciellt ont när jag rör mig. Att t.ex få på en tröja eller t-shirt är nästintill en plåga.
Det värsta att det onda kan hålla i sig i några dagar medan det sakta avtar..




Kommentarer
Postat av: Marie Hässelbäck

<3 <3

2014-01-04 @ 22:34:30
URL: http://skymmningssolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0