25:e Januari - Svar!

 
Hej! 
Tack för din fråga. Den är mycket intressant faktiskt och jag har aldrig fått den frågan förut. Ska försöka svara så gott jag kan utan att det låter för invecklat.
Förut var jag rädd för döden, tyckte det var läskigt och kunde få dödsångest när jag kände mig riktigt dålig för jag var rädd att jag skulle dö.
Men nu har jag mer "accepterat" döden och accepterat att det faktiskt är så att vi alla ska dö någon gång. Det är ju en del av livet trots allt. Vissa dör vi gamla av ålderdom och andra yngre av andra ting.
- Däremot kan jag tycka fortfarande att det kan vara orättvist när vissa dör. T.ex svårt sjuka barn som får sina liv släckta för tidigt.
Men när det gäller mig själv, så nej. Jag är inte så rädd längre. När min tid är inne, så är den inne och då får jag vara glad över det jag har fått uppleva. Men självklart vill jag leva mååånga år till och med den viljan kommer jag komma långt! I'm a fighter!  

Kommentarer
Postat av: Ida

På tal om döden...Kan man dö av den sjukdommen du har? :\

2014-01-25 @ 22:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0