20:e Februari!

God kväll på er! 
Ligger och kollar på dokumentären Tonåring i en gammal kropp. Riktigt intressant tycker jag och tycker absolut att ni ska kolla på den om ni får möjligheten. Den går imorgon igen klockan 15:55 på kanal4
 
Idag vaknade jag av några få minuter innan klockan 11:00 av att hundarna skällde. Min assistent kommer till runt 11:00 hem till mig på torsdagar och jag antar att hon var ute på gården och parkerade sin bil då hundarna skällde och jag vaknade. Dem brukar göra det. 
Riktiga vakthundar har vi! Hehe, nej faktum är att dem är väldigt snälla. 
När assistenten kom så försökte jag vakna till ordentligt. Men jag tycker dem första 5-10 minutrarna efter man har vaknat är extremt jobbiga. Jag är så fruktansvärt trött och har så svårt att vakna till. 
Någon som har något bra tips att piggna på sig lite? - Lämna gärna en kommentar då! 
Käkade sedan frukost som bestod av ägg och räkor på macka + Obo`y. Riktigt gott var det! Gav även katterna lite överblivna räkor och dem blev nog väldigt glada, dem små liven  Ibland måste dem ju få lite festligt att äta! 
Efter frukosten så var det att borsta tänderna och sedan få hjälp med att linda på stumpen. 
Jag måste ju berätta en sak om min assistent och just lindning. Hon har inte lindat så jätte många gånger förut (för att ha jobbat hos mig ett tag nu) Och anledningen till att hon inte har fått lindat beror inte på henne utan det beror på mig. Jag har extremt svårt att låta nya människor "vara" på min stump. Speciellt när det gäller lindningen. 
För jag har varit med om att då nya människor har provat lindat så har det tagit (vissa fall) ett bra tag innan dem har lärt sig att linda. Och man orkar inte vara med om det igen - Att det liksom blir fel och så måste man börja om osv osv.. Det tar otroligt mycket på en och man tappar tyvärr tålamodet sedan. 
Fast samtidigt så vet jag ju att självklart lär man sig inte att linda till 100% om man inte får prova själv. Så är det ju. Men ett tag så fick hon vara med och se när mamma lindade min stump. 
Sedan var det en dag och jag kände och tänkte till mig själv: "Nej men hon måste få prova". Det som gjorde det lite lättare att låta henne prova linda är att hon har lindat förut. Inte mig dock men hon har lindat på Hemtjänsten där hon även jobbar och så har hon häst som hon har lindat benen på. 
Visst, det är inte samma sak som att linda mig och i min situation, men det är ju ändå ungefär samma princip. 
Men iallafall. För att ha lindat mig så några gånger så måste jag säga att hon gör det riktigt bra. Det känns jätte bra tycker jag och jag hoppas även hon tycker det! 
Sedan klockan 15:00 kom taxin och jag åkte till sjukhuset. Jisses vad mycket snö det har kommit igen!  Det behövs verkligen inte nu. Jag känner mig så låst och kan knappt ta mig någonstans om jag är ensam, när snön finns. Hjulen får ingen grepp i snön och man blir bara stillasittande på samma punkt då. Det är skit tråkigt! Nu vill jag ha vår.. Usch för snö!
 
När jag kom fram till sjukhuset så tog man prover ganska direkt och sedan har jag bara väntat på svaren medan jag har knappat på telefonen. Fick sedan reda på att provsvaren var bra, så det var skönt! 
Strax efter 17:00 fick jag middag och efter det och när personalen hade ätit så var det dags för duschen. Idag var det faktiskt rätt skönt att duscha. Brukar annars frysa så förskräckligt när jag duschar. Provade även ett nytt schampoo och balsam från Kicks idag. Tänkte prova de några gånger nu och se sedan vad jag tycker om det. Kanske kan vara något att tipsa er om sedan? Vi får se.  
Nu ska jag ringa efter en kopp med något varmt och sedan kolla klart på TV. Kram på er! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0