4:e December - Varit på julbord..

Under kvällen har jag varit på julbord som mitt assistantbolag bjöd sina brukare och assistenter på. Jätte mysigt var det! 
Jag åkte till sjukhuset tidigare idag så jag skulle hinna ta prover, samt duscha innan. För det blir ju så sent efter. Sedan hann jag fixa mig lite innan jag skulle iväg. 
 
 
Taxin kom klockan 17:00 och så skulle vi köra och hämta en till innan jag skulle bli lämnad. Frågade om det var 35kr jag skulle betala och får: "Nej det står noll kronor". Då svarade jag: "Det var inget!" (haha)  Jag åkte egentligen på en permissionsresa nu och ska egentligen betala färdtjänst som är som sagt 35kr en enkel resa. Men jag tror det vart sjukresa nu istället för där har jag frikort. Men jag tänkte att jag rättar inte till det, för det är ju inte mitt fel att dem inte har koll och skriver rätt summa. Eller hur? 
Vi kör med taxin mot det avfart vi ska ur från E18. Men där hade det hänt en olycka där en bil kört in i rumpan på en annan bil. Så polis och bärgningsbil samt bilarna som krockat tog ju upp all plats så vi fick åka vidare till nästa av fart mot västra hållet, och vända och åka ut igen på E18 så vi kom från västra hållet. Killen som åkte med utbrast: "Vart ska du egentligen?" till chauffören, eftersom han åkte och sedan vände. Haha! 
 
 
När vi närmar oss området så försöker vi hitta rätt plats där jag ska av. Chauffören kände inte till området förstod jag, vilket jag inte heller gjorde (för jag har aldrig varit där) så det blev lite kruxigt. Tillslut hittade vi ett ställe som jag kände var väldigt tveksamt, men chauffören lät så säker på att det var där och släppte av mig. 
Jag frågade när jag kom ut ur taxin: "Men är det verkligen här?"  Chauffören svarar med sin knaggliga svenska: "ja ja ja, siffran två är här" och kliver in taxin. Då ser jag att det för sjutton är fel ställe han släppt av mig på! Men taxi chauffören hann ju åka ifrån. 
Blev irriterad på honom. Så där kan dem ju inte hålla på?! Nu är det ju tur att jag har telefon och kan kommunicera men tänk om jag inte haft telefon på mig, eller värsta fall knappt kan kommunicera? 
Jag hittade ganska snabbt min assistent efter telefonkontakt. Eller ja, hon hittade mig. Haha! Hon sa vart hon trodde det låg och jag rullade dit. Hon hade helt rätt med platsen. Så där mötte jag på även mamma och Jörgen som kom och skulle käka på julbordet. 
Vi gick in och hälsades välkomna av personalen som jobbar på bolaget. Fick lite glögg och pepparkaka och minglade lite. Sedan vart det folkdans att se på innan maten. 
 
 
 
 
Folkdans är väl kanske inget som intresserar mig. Men det var äldre som dansade och dem var söta med sina danssteg. Blev glad att se det! 
Sedan blev vi tilldelade våra platser vid matbordet. Sedan var det bara att vänta på sin tur att få gå hämta mat. Dem gjorde att man gick gruppvis några bord i taget. Annars får man trängas så fruktansvärt. Det tycker jag var super bra! 
Bordsplacering:
 
 
Min mat och efterrätt i bilderna nedan. Plockade dock på mig lite för mycket mat. Orkade inte allt för det fanns så mycket att fälja på också. Tänk er allt det klassiska julmaten som jansons, prinskorvar, julskinka, köttbullar, sill os.v.. Men det fanns även revbensspjäll, ankbröst, rökta räkor, alla sortes olika sill, makrill os.v. ja listan kunde göras lång. Och till maten fanns det även flera olika hård och mjuk bröd att välja på.. Så så gott! 
 
 
 
Tog även lite övriga bilder på b.la liten del av dessertbordet. Stället där vi minglade på, vi käkade på ett annat ställe i lokalen. 
 
Se så stilrent allt är uppdukat. Enkelt men ändå fantastiskt fint och rent. Det gillas!
 
 
Avslutar med bild på min söta mamma  och bild på mig som togs av Jörgen! 
 
 
 
 
Vid 20:30 åkte jag tillbaka till sjukhuset. Och har bara tagit det lungt nu. Är trött och väldigt mätt efter maten så det är skönt att bara at det lungt nu resten av kvällen. Det blir nog att se lite webbTV och youtube för min del. Har väldigt ont så att sova är inget alternativ just nu vilket är jobbigt. Känns som natten kommer att bli lång.. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0