5:e Augusti - Röken har spridit sig till Västerås

Låg på uppvaket efter omläggningen som vanligt och kände svag lukt av brandrök. Trodde jag inbillade mig.
Men sedan nör jag kom ner till avdelningen så luktade det ännu mer. Fick då reda på att röken från den enorma branden i Västmanland har spridit sig till Västerås.
Åkte sedan till en vän. Min vän Carro alltså. Ville umgås med henne. En liten stund idag.
När jag kom fram till henne så var det verkligen jätte rökfyllt ute. Tog bilder från henne, tänkte att jag kan visa er. 

Dessa bilder togs strax efter 17:30. Det var helt galet och vilken stank!
Till och med så vi blev smått tunga i huvudet. Och då var vi inte ute länge alls. Typ från taxin till en pizzeria som ligger i närheten av henne. Typ andra sidan gatan, sedan till henne igen.




Nu är klockan strax efter 21:00 och dimman har princip försvunnit. Nu luktar det bara smått konstigt. Får hoppas det med försvinner. Det är en ganska otäck brand vi har i Västmanland. Usch och fy!
Vilka hjältar vi har som fightas dag in och dag ut med denna brand! 



Kommentarer
Postat av: JosefinsDream

bor också i Västerås, helt sjukt!

2014-08-06 @ 20:27:01
URL: http://josefinsdream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0