3:e Augusti - Pyssel

Jag har pysslat ihop en blomkrans till håret.


Ungefär en sådan man kan köpa i butiker. Tänkte försöka berätta hur jag gjorde om någon känner för att göra en egen
Jag använde:
• Sax
• Sidenband
• Snöre i rep liknande material
• Måttband
• Superlim och hobbylim
• Blommor i tyg (jag tog från gamla ljusmanchetter)


1. Jag började med att mäta huvudet så man vet vilken längd man behöver på snöret. Klippte sedan fyra lika långa längder.
2. Gjorde sedan en lös knut med snörena och lirkade in sidenbandet i knuten. Limmade med hobbylim i knuten och drog sedan ihop knuten hårdare så sidenbandet och snöret sitter ihop. Limmade lite runt om knuten med superlim sedan så det verkligen sitter.



3. Snöret med dem fyra längderna flätade jag en fyrfläta i lagom längd till mitt huvud.
Kan man inte fläta såna flätor så går det ju givetvis bra att göra vanliga flätor.



4. När jag sedan flätat i den längd jag behövde så gjorde jag samma lösa knut igen tillsammans med siden bandet. Limmade lite i knuten med hobbylimmet och drog sedan så andra änden av sidenbandet fastnat i knuten. Sedan så tog jag hobbylim igen runt om knuten.
5. Sedan klippte jag sidenbandet till en lagom länd som jag ville ha. Limmade lite med Hobbylim i ändarna på sidenbandet så de inte fransar upp sig.
Då såg den ut såhär:


6. Sedan kommer det sista. Att sätta på blommor efter smak och tycke. Jag limmade fast dem med superlim på det flätade snöret. 

Sedan är den klar! 





Kommentarer
Postat av: Linn

Vad fint det blev!

2014-08-05 @ 23:12:01
Postat av: Emilia

åh vad fin! :)

2014-08-08 @ 15:35:04
URL: http://emiliaflorence.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0