22:a Augusti - Min dag!

Min dag började med att jag vaknade strax innan klockan 07:30. Kollade telefonen samt appar som jag alltid gör på morgonen när jag vaknar. Hade även fått lite grattis hälsningar på sms.
Sedan smsade jag lite med mamma och fick reda på att hon stod på Brynolf-Bagare på Hälla i Västerås och väntade på att smörgåstårtan jag hade beställt skulle bli klar.
Hade beställt för att bjuda avdelningen. Brukar bjuda på något till dem när jag fyller år. Dem är nämligen så gulliga mot mig, med födelsedagspresenter! 
Förra året gav jag faktiskt Al mondy tårtor. Haha!
Smörgåstårtan, så fint i kartong! 


Nåja nog om det, mamma bestämde sig för att ta ytterdörren via dagrummet. Så när tårtan var klar kom hon till sjukhuset, och knackade på dörren till dagrummet så någon kunde öppna.
Efter en liten stund strax innan 08:00 så hör jag hur någon tar ton och sjunger: "Ja må hon leva" och resten sjunger med.
Tänkte bara: "Oj! Tur jag är vaken!"
(Fick täcka ansikterna eftersom dem kanske inte vill vara med och synas i bloggen, men nu ser man inte vilka dem är)
Det var faktiskt fler i rummet men dem kom inte med på bild. 
Fick öppna presenterna och jag blev så glad! En jätte fin termos och ett pysselkit till ett armband.

"Kanske snappade undersköterskan upp då jag skulle hem en tisdags i våras innan semestrarna hade börjat.
Jag hade nämligen kommit upp på omläggning rätt sent den tisdagen. Det gjorde att det blev stressigt när jag kom tillbaka till avdelningen och pga det han jag inte äta innan jag skulle hem. Fick smörgås och nyponsoppa i petflaska med att käka i taxin.
Då sa jag: "Nu skulle man ha haft en termos, så man kunde ta nå varmt""

Klockan 08:15 var det dags för omläggning. 
Även där sjöng dem för mig och jag fick sedan åka in i operationssalen för att lägga om.
Efter omläggningen har jag bara tillbringat större delen av dagen på uppvaket där jag sov och hade ont som jag brukar. Men vaknade till och från i olika omgångar och blev grattad.
Bla några från personalen från kirurgoperation kom igen och gav mig present. En söt katt prydnad. Den står nu i mitt fönster. Sedan fick jag godis! Mums! 
Blev även grattad från personal från barn som kom fram där jag halvsov, och det var snällt!

På avdelningen sedan var det dags att käka middag. Och jag fick även smaka på smörgåstårtan för dem hade varit snälla och sparat en bit. Det var snällt!
Sedan fixade jag det sista och tog vikten som jag gör efter omläggning. Man måste ha koll så jag inte samlar på mig vätska. 
Det hade jag tyvärr gjort. Jag var något tyngre än var jag brukar vara.
Nu för tiden har jag alltid legat ca 1,5-2kg plus. Men nu var det ännu mer. Ungefär 3kg plus.
Kände mig inte så övervätskad dock. Något tjock i magen och andfådd/flåsig var jag. Men inte mer än så..
Så det är skumt, men jag fick iallafall vätskedrivande innan jag åkte hem.

Väl hemma fick jag med öppna presenter och jag blev så glad för det jag fick.
Det här har jag fått idag:

Från kirurgoperation: prydnadskatt och godis

Från avdelningen: termos och pysselkit


Mamma, Jörgen och Rasmus: sött påslakan.

Från mamma, Jörgen och Rasmus: Tröja (nu vek jag bort en del av magen för det var svårt att ta bild. Tröjan är alltså längre) och doft påse i lavendel


Av lillasyster Sanna: rouge från Isadora och boken Förr eller senare exploderar jag.


Min gudmor och gudfar: pengar som kom på posten.

 
Fick även hälsningar från mitt assistansbolag och en tjej jag lärt känna lite. Hon hade gjort en ring och ett armband.


Tack så mycket allihopa för presenterna och grattishälsningarna. Och även ett tack till er som kommenterat grattis, vad ni är snälla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0