19:e Augusti - Pärlat mina hörlurar.

Tänkte visa och berätta mitt senaste "pyssel" jag gjorde i helgen faktiskt. Men jag orkade inte lägga ut det då. Detta var något som var mycket populärt förut. Jag har haft det förut jag med, men fixade det nu igen för jag är så fruktansvärt trött på all trassel som blir till. 
Nu är det nämligen svårare att trassla till dem och dem är dessutom mycket färg glada! 
 
Det man behöver är: 
- Sax (gärna i storlek som en nagelsax)
- Hörlurar
- Rörpärlor i plast (hama pärlor) 
- Och ett stort tålamod!
 
 
Så här gjorde jag:
1. Jag började med att kolla igenom så jag hade ungefär färger som räckte av dem jag villa ha. Sedan stack jag i saxen i pärlan och klippte ett snitt i sidan {se bild}
OBS! Klipp bara i ena sidan upp ett snitt. Klipper du i båda sidorna så delas ju som du kanske förstår, pärlan.
 
 
2. Stoppa sedan i spetsen på saxen i pärlan och använd saxen till hjälp för att "bända upp" pärlan lite så man kan trä i hörlurssladden genom snittet. 
Givetvis går det att "bända upp" pärlan med fingrarna men det var så mycket pilligare enligt mig. 
 
 
3. Fortsätt på samma vis tills du får den färg kombo du vill ha. 
 
 
4. Klart!
Jag tillsatte även vitt som ni ser i färdiga resultatet. Jag gillar dem! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0