Armbandshållare!

Mitt senaste pyssel är en armbandshållare i - tro det eller ej, toarullar! Jag är verkligen jätte nöjd.
Tänkte att jag ska skriva hur jag gjorde ifall någon fler vill göra någoot liknande.
 
 
Jag använde: 
- 1st lång toarulle och 1st kort.
- Hobby lackfärg.
- Superlim
- Hobbylim
- Sax
- Träskiva
- Decoupagelack (inget måste)
- Servett (inget måste)
- Papper (jag använde tunt papper men jag tror det blir bättre med tjockare)
 
Så här gjorde jag:
1. Klippte ett hål i mitten av den långa toarullen. Hålet ska du sedan sticka in den korta toarullen i så hålet måste vara ungefär lika stort. Man får prova sticka in toarullen i hålet vartefter man klipper.
2. Korta av den korta toarullen så att inte armbanshållaren blir för hög. Men tänk på att en bit av den korta rullen kommer att försvinna in i långa när du sticker in den sedan.
3. Limma sedan med superlimmet runt den "skarv" som blir när man har stuckit in den korta toarullen i den långa. LÅT TORKA! 
4. När det är klart så ska rullarna bilda ett T tillsammans ungefär. Limma med superlimmet på andra ändan av korta rullen i mitten på en passande träskiva (Så att armbandshållaren blir stadig) Och låt torka ordentligt.
5. Limma sedan med hobbylim, runt om den korta toarullen i båda ändarna där du ha tidigare har limmat med superlimmet. Låt sedan torka igen!
(Känns det fortfarande ostabilt då det har torkat klart så är det bara att förstärka med lite lim där det behövs) 
6. Måla sedan armbandshållaren efter eget smak och tycke. 
 
Klart!
 
Extra piff: Lacka fast motiv ur exempel servett med decoupagelacken. 
Så här gör jag när jag lackar fast servetter:
1. Lacka på området där motivet ska vara. Lägg sedan motivet på plats. 
2. Lacka sedan försiktigt på motivet. Låt torka ordentligt!
3. Lacka på hela föremålet där man satt motivet på + lacka på motivet.
 
Klart! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0