Måndag!

Måndag måndag och äntligen är helgen slut! 
Jag hade det lite jobbigt igår med stumpen och ville bara att dagen skulle ta slut och det kunde bli måndag. Bortsett från stumpen igår så hade jag det ganska bra. Spelade b.la lite WII med lillasyster  Det är kul att umgås med henne och vi gör det allt för sällan tyvärr.. 
 
Alltså jag måste fråga er om en sak: 
Är det någon av er som har haft ont när ni sväljer föda, typ i en punkt bak mellan nacken och ryggen där matstrupen är och maten åker ner? 
Smärtan är som om det river "blandat" med att man skulle svälja stenar i strupen. Det håller i sig i flera dagar och känns varje gång när man äter men inte lika mycket när man dricker? 
Om ni har det så hör gärna av er på antingen mail eller lämna en rad här i bloggen. För jag har så nu och det är så fruktansvärt jobbigt. 
Någon som vet vad det beror på? Jag kan ju inte ens äta ordentligt och blir så trött i kroppen då jag inte får i mig riktig näring.. 
 
Nåja nog pratat om det. Hoppar lite här mellan olika ämnen känner jag men strunt samma!  
Vaknade idag av att assistenten kom vid 09:30. Hon ville jobba idag så mamma fick ledigt från mig. Heheh! Käkade min andra halva av barnkebab rulle till frukost, som jag hade kvar från igår. Det tog ett tag att få i sig den lilla halva just för det besväret jag har att det känns som jag sväljer stenar och det gör ont. Så jag fick ta småtuggor, tugga ordentligt och dricka emellanåt. Usch att det är så här! 
Hade jag inte haft besväret så hade jag fått i mig den där halvan på nolltid typ... 
Sedan var det bara att fixa iordning resten, som packa och fixa mig så någorlunda det bara gick. Fick hoppa över sminkningen idag för det hann jag inte.
12:20 kom taxin hem för att hämta mig. Ni börjar kunna den tiden nu va? Hahaha! 
Väl framme på sjukhuset så tog man prover nästan direkt. Sedan låg jag bara och kollade på TV tills det var dags för vägning. Jag håller den vikt jag ska vilket är super bra!  Peppa peppa ta i trä!!
Fick jätte ont när jag vägdes så efter det fick jag vila och ta igen mig lite innan jag det blev dags för dusch.
I samband med vägningen fick jag även reda på att jag hade tid till magnetkamera röntgen imorgon. Fick en liten blankett jag skulle fylla i inför undersökningen. Det stod lite frågor som b.la: 
- Använder du medicinplåster?
- Har du svårt att ligge still 30-60 minuter
osv.. osv.. Sedan stod det något om man svarar "ja" på någon/några av frågorna så skulle man höra av sig till röntgenkliniken innan undersökningen och dem frågor jag skrev nu skulle svaret bli "ja" på båda. 
Så jag sa det till sköterskan, och nu ska vi se om det går att göras i narkos. Men då kanske man måste skjuta upp tiden eftersom det behövs förberedelse. Så jag får se vad som händer..
Duschen gick bra förutom att jag hade ont mot slutet. Så det var skönt att lägga sig i sängen och bara försöka koppla av . 
Fick även första blodet påkopplat. Mitt blodvärde låg på 77 så ska få två påsar idag. Den andra har precis droppat in klart. 
Annars har det inte hänt så mycket mer. Kollat runt lite på nätet men mest kollat på TV. Nu ska jag avrunda och hitta på något annat. Jag funderar på att pyssla lite!  Det är ju så roligt! 
- Men FÖRST, betala räkningar! Yeey! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0