Min lilla måndag!

Måndagen har gått mot sitt slut. 
Jag ska bara göra klart det jag håller på med och se klart på Andra Avenyn avsnittet så ska jag väl försöka sova sen. Nog om det.. 
Min måndag börjar med att jag vaknar av att mamma förstärker min stump. Jag har förmodligen hostat så kraftigt att det börjar sippra blod i från ena såret. Det blir ju en stor kraftansträngning i kärlen och jag hostar jätte mycket 
Sen efter det så fick jag svårt att somna om. Mamma var in hela tiden och skulle kolla så det hon hade satt dit satt fast och att det inte blev värre. Och varenda gång hon kollade så kom hon åt mig och det gjorde mig bra irriterad.. Hehe! 
När jag väl somnade om typ, så var det dags att vakna för dagen. Att gå upp runt 09:00-10:00 är bland det värsta som finns. Jag sover som bäst då och är jätte trött. Usch! 
Sedan efter att jag vaknat till liv så var det dags att käka frukost. Fick ägg på macka och te till. 
Efter det har jag bara packat hemma och åkt till sjukhuset som vanligt. 
När jag kom fram så började det ju bra. Sköterskan som skulle öppna min låsta ytterdörr låste ut sig också. När jag kom med taxin så såg jag henne gå och känna på dem närmsta dörrarna runt omkring. Det var då jag förstod det. Haha så var det med det! 
 
Klockan 14:00 så var det möte med assistansbolaget. Söker ju efter ny assistent och det var 2st intervju idag. En klockan 14:00 och den andra klockan 15:30.. Det pinsamma var att då jag hade mail-kontakt med en på Person stöd (som bolaget heter) så hade jag missat att skriva att jag kunde ha möte på sjukhuset någongång mellan 13:30-17:00 på måndagar och 16:00-17:00 på torsdagar. 
Så då trodde hon på bolaget att jag var hemma.  
Så hon ringde mig strax innan klockan 14:00 och frågade vart jag var. Det visade sig att hon var hemma hos oss. Men hon tog sig hit och fick tag på den ena som skulle komma och sa att mötet skulle vara här på sjukhuset istället. 
Sen stod hon från Personstöd hos oss ett tag och väntade in kvinnan som skulle komma till oss vid 14:00.. Men kvinnan dök inte upp och gick inte att få tag på heller. Det var ju lite konstigt tyckte jag.
Så det vart bara möte med en idag och nu ska jag fundera lite på vad jag tycker. 
Klockan 17:00 fick jag middag. Det vart ungspankakor idag och det är ju en av dem få rätter som går att äta. 
Efter middagen har jag bara spelat spel och hållit på med telefonen i väntan på att få duscha. Trodde jag skulle få göra det hyffsat tidigt på kvällen för dem sa först runt klockan 18:00, men det vart ganska sent idag. 
Fick testa att inhalera också. Se om det kändes bra för hosta och slemmet jag har i bröstkorgen. Men jag vet inte? Jag hoppas iallafall hostan och slemmet ger med sig snart. 
 
Någon som vet någon bra hemmakur mot hosta och slemlösande? Kom gärna med tips!  
 



 

Kommentarer
Postat av: annie

vad är en stump?

2013-05-28 @ 19:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0