Måndag!

Yes nu är det ny vecka igen då! Vilket jag tycker är skönt. Eller vad säger ni? 
Kom hem i lördags från sjukhuset och har varit hemma till idag. Jätte skönt att få komma hem och bara vara hemma med familjen. Det kan bli rätt ensamt på sjukhuset där man ligger i sitt rum. 
Lördagen tog jag det bara lungt. Söndag blev en städdag av mitt rum. Brukar försöka ta hela rummet lördagar eller söndagar och småplocka lite på onsdagarna då det inte är något med sjukhuset att göra. 
Men som sagt, nu är det måndag igen. Dagarna går väldigt fort, tycker inte ni det? 
 
Jag kom till sjukhuset strax innan ett som vanligt. Prover togs och sen har jag bara spelat sims på mobilen i väntan på att Pilla och Benjamin skulle komma. Det var ett tag sen jag såg dem nu så det besöket såg jag fram emot. När  dem kom så hade dem med sig mat från cafeterian så vi käkade lite och pratade. 
Benjamin har förresten blivit stor. Blir mer och mer en liten pojke nu. 
Jätte klok är han också! Förstår mycket och är duktig på att prata för att vara så liten ändå.  Det är roligt att se och vara med om utvecklingen. 
Pilla och Benjamin stannade ett tag till efter fem då det var dags för mig att käka middag. 
Sen efter middagen var det dags att vägas och duscha. Tycker verkligen inte om när dem tar vägningen direkt innan duschen, men så vart det denna gång. 
Jag får nämligen oftast ont när jag väger mig och då vill jag gärna ta igen mig innan det är dags för nästa moment, det vill säga dusch.  
Nu ligger jag bara och tar det lungt. Fick precis mina klockan 20:00 mediciner. Lite sent kan jag tycka. 
Börjar få ont igen i stumpen. Hoppas verkligen det ger med sig och att det inte blir allt för jävligt. 
Jag orkar verkligen inte det just nu. Tror dessutom att det gör ondare nu p.ga att alla lindor har kanat ut mot stumpens "topp". Det har blivit som en hatt längst ut. 
Gillar verkligen inte det! Är rätt sur att läkaren inte drog åt lindorna ordentligt i fredags. Tror det har en stor bidragande orsak. Ska skriva på stumpen att dem måste linda hårt.
Tyvärr kan det då göra jätte ont efter omläggningen då. Men hellre det än detta kanande på stumpen! 
USCH!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0