Mååndag!

God kväll på er! 
Måndag igen då. Även kallad Barnens dag (här i Sverige) 
Det är skönt att det är en ny vecka. Då allt återgår till sitt normala liksom, eller vad säger ni? 
Mamma väckte mig idag vid 09:00. Jag är lika halvdöd som vanligt på morgornarna. Men inatt sov jag hyfsat okej mot än vad jag brukar göra. Men jag har nog min insomningstablett att tacka...
Käkade iallafall frukost som mamma hade fixat. Det vart äggmackor. Det är jätte gott till frukost tycker jag.
Efter det har jag bara packat och gjort mig iordning för att åka till sjukhuset. Vart klar ett bra tag innan taxin skulle komma och det är skönt. Då kan man bara ta det lungt en stund sen, slippa stressa. 
 
När jag kom fram till sjukhuset så tog man prover ganska direkt. Sen var det bara att vänta på att åka iväg till hjärtmottagningen som jag hade tid till idag. Skulle träffa läkaren där. 
Vi pratade bara och han berättade att då jag gör dem där klistringarna så bli hjärtat väldigt belastat efter och mina hjärtprover stiger och blir höga. Men dem blir bättre sen och återgår till som det brukar sedan.
Sen pratade han även om att min kropp är väldigt känsligt när det gäller vätskebalansen i kroppen.
Besöket tog cirka 25 minuter. Sen var det bara att ta sig tillbaka till avdelningen.
Sköterskorna ville att jag skulle duscha innan middagen idag så det gjorde jag och efter duschen var det dags för middag. 
Idag fick jag pannkakor med sylt och grädde. Det var ganska gott faktiskt! Annars brukar det inte vara så gott när det gäller sjukhusmat. Dessutom har maten blivit värre när dom fick den nya kocken. 
Fast dem säger att det ska bli bättre... Pffft!! 
Efter middagen har jag bara kollat på TV, tagit det lungt och nu sitter jag framför datorn och kollar runt lite. Fick även reda på att mitt blodvärde låg bra så jag slapp blod idag. Det låg på 87. 
Det var skönt att slippa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0