Ni frågar, jag svarar..

 

Varför fick du kateter, har du haft den länge? Kan man sköta den själv eller gör någon annan det?


Tack för din fråga. Jag valde att ha kateter för det är så svårt för mig att gå på toa annars.Jobbigast är då man inte mår bra. Alltså när man har ont och har jobbiga dagar. Då kan det vara en pina att gå på toa. Det är till och med så att man har fått behöva hålla sig för att man har så ont i stumpen och inte kan gå på toa. Så ska det inte behöva vara. Så jag valde att skaffa en kateter genom buken. Det fungerar jätte bra och är jätte smidigt. 

Hur länge jag har haft den kan jag inte svara på exakt men jag har nog haft denmligen mer än ett halvår.

Katetern kan man få lära sig själv. Det enda jag inte har provat på själv är att spola slangen som man kan behöva få göra ibland. Men det är på gång att jag får lära mig förhoppningsvis! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0