Måndag!

God kväll på er!
Måndag nu då. Vi går in i vecka 25 tror jag. Jag hoppas ni alla har haft en fin helg och att ni är utvilade och redo för en ny vecka.
Kanske har vissa av er t.om semester? 
Nåja, min dag började med att jag vaknade runt 08:30 av att min kateter krånglade. Jag tror jag har nämnt den i bloggen någon gång förut. MenLKAB nämna den igen för er nyà som kanske inte vet. Jag har en kateter (slang) i buken in i urinblåsan. Så istället för att sitta på toa och sköta "nummer ett" som dem flesta gör. Har har jag de där slangen. Det heter förresten Suprapubiskateter.
Men den har blivit lite (okej väldigt) lägesberoende. 
Måste be den som lägger om stumpen imorgon även får försöka få den i rätt läge! 
 
Nog om det. Jag käkade frukostsom bestod av stekt ägg, smörgåsar och oboy. Efter det så har jag bara fixat mig iordning för att åka till sjukhuset som vanligt på måndagar. Taxin kom 12:20.
När jag kom fram packade jag upp mina kräftor som jag fick med mig hemifrån. Hann inte att äta dem hemma så mamma packade med dem.  Kräftor är ju så gott!
Det är tur vi har en fiskare i huset - nämligen mammas kille. Så när han fiskar så brukar vi lägga i frysen så det finns ett bra tag fram över. Dem jag åt nu har han fiskar förut. Alltså inte nyfiskat! 
Kräsjälvkär ju självklart godast då dem är nykokta. Gillar ni kräftor? 
Sen när jag hade ätit dess tog man prover på mig.  Mån nål ville inte funka först och då blir jag nervös och små orolig. Det är jobbigt när det inte "flyter" på som det ska vid provtagningar. Tycker det gör så ont att byta nål. 
Ämne det gick med den nål jag hade. Hon testade ett annat provrör ochdå gick det så förmodligen var det väl fel på den? 
Efter provtagningen har jag bara tryckt runt på min iPad i väntan på att få duscha. Det ville dem göra innan middagen för dem hade mycket att göra på kvällen. Jag hade inget bättre för mig så det gjorde ju inget. Och då kan jag få kolla på ett av mina favorit program på MTV - Nämligen Teen mom (eller mum?) som började ganska nyligen så jag ska avsluta nu! 
Fick förresten inget blod idag! Toppen! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför fick du kateter, har du haft den länge? Kan man sköta den själv eller gör någon annan det?

2013-06-18 @ 05:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0