Fredag och City festival

Var ner en sväng till Västerås city festival igår innan jag åkte hem från sjukhuset. Tänkte skriva lite rader om det och även om fredagen.
Tanken var först att jag skulle ha gått på då, med min vän Carro, men när jag skulle vakna upp ur narkosen så slutade jag andas.
Intuberades (heter det så?) och kvicknade sen till. Hamnade sedan på intensiv vården där jag fick ligga uppkopplad på övervakning.
Jag minns att jag var jätte sur och ledsen för jag själv tyckte att jag mådde som vanligt i fredags. Men nej nej!
Måste ha varit fredagens jobbigaste patient på intensiven. Haha! Jag bara grät och grät och var så besviken på allt och alla.. Framåt sen fredags eftermiddag började jag acceptera att jag inte skulle få gå på festivalen och jag började istället tjata på att få åka tillbaka till mitt rum på avdelningen. Tycker verkligen inte om att ligga på IVA. Gillar min vanliga vårdavdelning bättre.
På kvällen var kirurgen som hade jour upp och kollade till mig. Han sa att jag skulle få ligga där över natten. Men det ville inte jag.
När det sedan var läkar "byte" där jag låg så kom den läkare som skulle jobba in och kolla till mig. Sköterskan som var hos mig sa att hon tyckte jag skulle få åka till avdelningen. Då sa jag: "Säg det till honom!" och pekade på läkaren.
Hon svarade något i stil med: "Du kan säga det själv, han hör dig"
Sa som jag tyckte och jag vart förvånad över svaret. Jag fick åka till avdelningen! Det var ett steg i rätt riktning!

Lördagen:
Vaknade på morgonen av att läkaren kom in och lyssnade på lungorna. Han sa att det lät lite rossligt. Jag frågade om jag fick gå ner till festivalen. (kämpade verkligen för att få min vilja igenom)
Då sa han att han inte visste och jag tänkte att det är kört. Jag kommer aldrig att få gå. Det är dessutom sista dagen. Det var då jag skrev det förra inlägget.
Jag låg där i sängen och var djupt besviken på läkarna. Grejen är att jag verkligen älskar att gå ute på marknader och vara ute bland folk. Det är inte ofta jag gör det heller.
Nåja, jag somnade till och vaknade av att sjuksköterskan sa att jag skulle få åka hem.
Ni anar inte hur skönt det var att få höra det! Jag frågade direkt: "Men då får jag gå på City festivalen?!"
Och det fick jag ju. Jag var verkligen jätte glad!
Mamma kom in till stan och vi möttes där nere. Började med att gå runt överallt och sedan satte vi oss för att jag ville ha langos.
Det var väl inte ett jätte bra ställe vi satt på medan jag åt. Var väl runt 20-25 fiskmåsar som cirkulerade ovanför oss.
En mås lyckade t.om att pricka in en "klutt" på mammas sko. Haha det var lite kul!
Mamma var tvungen att åka hem lite tidigare men jag var kvar till 17:10. Köpte ett linne, armband, mobil väska, godisremmar och köpte nalle lott.
Vid "ståndet" där man köpte lott och skulle samla poäng till nalle så stod det en ung tjej (med ett litet tjej gäng) och kollade på mig. Jag såg att hon funderade på något men tänkte inte mer på det. När jag hade fått min nalle och var på väg därifrån så kom hon fram och frågade i jag hade blogg. Jag vart väldigt överraskad och svarade ja. Då sa hon att hon hade läst den.
Som sagt att jag vart så överraskad och svarade: "Jaha! Vad kul!"
Hehe, jag visste inte alls vad jag skulle svara för det var inget jag förväntade mig att det skulle ske.
Jag rullade sedan till taxin och gick förbi ett chokladhjul ställe. Han som hade det gav mig en nalle. Tackade och tog emot den!
17:10 åkte jag från stan tillbaka till sjukhuset för att göra det sista och sedan åka hem.
Lördagen vart bra tillslut!

Lite bilder:

Jag mumsar langos

Det jag köpte

Giraffen och hunden vann jag. Musen fick jag.

Lite reklam från mälardalens högskola

Några av måsarna som cirkulerade över oss.

Linnet jag köpte

 

Kommentarer
Postat av: Millan i skåne

Hej!
Jasg följer din blogg sedan i höstas. Vad roligt att du till slut fick gå på festivalen. Det var du verkligen värd :)

2013-07-01 @ 21:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0