Ni frågar, jag svarar...

 
Vad tar du för mediciner?
 
Jag tar ganska många olika mediciner + att jag tar flera av dem om dagen. Dem jag tar är;
~ Alvedon 4ggr per dag / Det vet nog dem flesta vad det är.
~ Enalapril 2ggr per dag / Sänker blodtrycket och kan även behandla hjärtsvikt.
~ Furix 1gång per dag / Vätskedrivande.
~ Bisoprolol 2ggr per dag / Fungerar ungefär som Bisoprolol (om jag inte minns fel)
~ Metadon 4ggr per dag / Stark smärtstillande.
~ Fentanyl/Matrifen, stark smärtstillande i plåster som bytes var 3:e dag.
~ Calcuchew tuggtablett 3ggr per dag / Innehåller Kalcium och D3 som är bra till stärka skelett b.la.
~ Zink brustablett 3ggr per dag / Innehåller zink som är bra mot sårläkning.
~ Pantoprazol 1gång per dag / Minskar magsyra (hade magsår förut och det har med det att göra) 
~ Ferriprox 3ggr per dag / Avlägsnar järn i kroppen.
~ Gabapentin 2ggr dag / Mot smärta det också.
~ Mirtazapin 1gång per dag / Antidepressiv
 
Vid behov:
 
~ OxyNorm max 5ggr per dag / Mot svår smärta.
~ Oxascand max 3ggr per dag / Lugnande,avslappnande och även ångestdämpande.
~ Laxeriva / Håller igång tarmarna
~ Ketogan intravenöst mot svår smärta (OBS!! Bara på sjukhuset tyvärr)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0