Fredagen...

Hade omläggning på morgonen. Den gick jätte bra och läkaren var jätte nöjd över det.
Såren ser också väldigt bra ut. Det har kommit upp lite nytt skinn i såren äntligen!
Efter omläggningen så sov jag en bra stund. Det vart nog lite över tre timmars sömn, men jag var så trött efter narkosen. Sa även ifrån mamma om stan och hoppade för middagen här på sjukhuset för att jag var så trött. 
Stan finns ju kvar. Får sattsa på att åka ner eventuellt nästa fredag kanske?
Nåja.. Vid runt halv sju kom en undersköterska in och skulle hjälpa mig att linda lite på stumpen. Det gick jätte bra till en början men sen så började det att blöda. Jag förstod inte det till en början och kände inte det heller, utan hon tröck mig i sidan och jag sa: "aj!" Då sa hon att jag blödde. 
Det är så tråkigt när det ska ske.. Speciellt nu, det var ett tag sen det blödde nu faktiskt och eftersom omläggningarna har gått bra och det inte har blödit där heller så hoppades jag lite på att det kanske ska hålla sig lungt i såren eftersom dom såg rätt fina ut. Men så fel jag hade! 
Blir så ledsen. Jag hoppades att det äntligen skulle gå frammåt och att det skulle bli bra. Jag vill inte att det ska bli värre och blöda och hålla på igen. 
Sköterskan tröck ett tag där det blödde och sen försökte hon linda tryck. Det är ju svårt att veta vart blodet kommer ifrån när man har en massa lindor och sånt på stumpen. Men hon lyckades bra tror jag för nu är det lungt och det har inte kommit igenom. Peppar peppar, ta i trä. 
Efter det var vi tvunga att ta bort lite lakan i sängen eftersom det var blodigt och göra lite nytt. Sen låg jag bara och försökte ta det lungt. Blir så orolig i kroppen när jag vet att det har blödit. Det är svårt att få ro sen..
Kollade iallafall på säsongspremiären av Gladiatorerna. Det finns en ny gladiator som heter Spirit.
Det är tjejen längst ut till höger! (Bilden är lånad från tv4.se) 
 
 
Senare runt 22:45 så kom mamma och Rasmus hit. Mamma hade med sig mat från MAX och lite godis från affären. Vi käkade och pratade lite. Jag tog MAX originalmål och lyxshake som för övrigt är super god! 
Har ni inte testat den så måste ni göra det!  Den i choklad alltså. 
Rasmus var väldigt frånvarande i början när dom kom. Tittade på allt annat förutom mig och lyssnade inte heller. Men sen mot slutet så var han sig rätt lik. Jag vet inte riktigt vad det var med honom. Mamma trodde det var tänder han höll på få. 
Vad jag förstod det som så hade han varit lite små krasslig hemma och så. Dom stannade i en timme ungefär, sen var det dags att åka och hämta Sanna och hennes kille som hade varit på BIO. 
Tack mamma för att du kom med mat! 
Efter det så har jag inte gjort så mycket. Kollat lite på Jersey Shore och setat lite vid datorn. Ska kolla runt en liten stund till och sen föröska finna lite ro och sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0