Torsdag!

God kväll!
Torsdagen börjar gå mot sitt slut vilket för mig känns rätt skönt. Har haft det ganska tufft idag. Känt mig lite nedstämd.  Kommer till det längre ner i inlägget.. 
Sov iallafall bättre denna natt än förra. Kunde ligga mer på skinkan nu, men det gjorde fortfarande rätt ont då. Nu har det släppt helt och hållet, tack och lov! 
Dagen började med att jag vaknade vid klockan 11:00 då assistenten började. Som vanligt ligger jag och drar mig medan hon gör småsysslor först. 
Käkade bacon och omelett till frukost och drack julmust till. Fin frukost va?  Gott var det! 
Sedan packade jag och gjorde mig iordning för att åka till sjukhuset. Käkade även bacon innan jag åkte. Fast med makaroner till. Som pasta carbonara typ men makaroner istället för pasta. Men det är ju samma sak! 
Strax efter 15:00 kom taxin och jag åkte till sjukhuset. Har haft det ganska tufft idag för har en massa småsår (utöver dem stora på stumpen alltså) lite här och där och dem har gjort och gör jätte ont när jag rör mig. Det är en riktigt pina! 
 
När jag kom fram till sjukhuset så tog man blodprover direkt. Sedan var det dags för dusch. Oh fy vad det var kallt att duscha denna gång! Var bara att skynda sig att bli klar.  Tycker det är konstigt att jag har börjat frysa mer på senare tiden. Förut var jag alltid varm och frös väldigt väldigt sällan. Men nu tycker jag att jag fryser oftare. Man undrar liksom hur det kan komma sig? 
Träffade sedan läkaren som la om i tisdags lite snabbt sedan. Berättade att jag inte blev så jätte nöjd över resultatet då som han gjorde. Han lyssnade och jag tror att han tog till sig det som jag sa.
 
"Anledningen till att jag har varit lite nedstämd idag är för att jag är fruktansvärt orolig över att omläggningen inte blir bra imorgon. En anledning är att det nu blir helg och en annan är att jag ska på jubord på måndag. Då vill jag gärna att omläggningen imorgon blir bra och att det håller sig hyfsat fint till måndag och julbordet. Inte att det ska vätska igenom och att det ska vara lite halvdant. Får då är det inte ens säkert att jag kan gå... 
Det vill jag så gärna för julbordet bjuder assistentbolaget på och jag har aldrig gjort något med dem för jag har inte kunnat, då dem alltid gör saker då jag lägger om"
 
Strax efter 17:00 var det dags för middag. Fick Biff a´la lindström. Smakade väl sådär om jag ska vara ärlig. Efter det har jag bara pysslat. Sydde ett hjärta men när jag tänkte fylla med vadd så såg jag att jag hade sytt fel så jag öppnade upp allt igen och sydde lite nya stygn men sedan tröttnade jag för denna gången. Så var det med det. Hahaha! 
18:45 var det dags för julkalendern igen. Det är ett "måste", att se på nu i december för mig. Nu i år är den faktiskt riktigt bra tycker jag. 
Vad tycker ni om den, och följer ni den? 
 
 
Efter det så har jag inte gjort så mycket mer idag. Kollat på Jul med Ernst och bara setat här vid datorn. Har även fått en påse blod. Mitt blodvärde låg på 85 och det är precis på gränsen till en påse blod. Lika bra att tanka på då. Tänkte nu kolla lite på webb TV. B.la Stockholm international horse show på svtplay. Tycker deras familjematiné är så bra!  Jag hoppas jag en dag kan ta mig dit själv och se den på riktigt! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

jag tycker också att julkalendern är bra! kan inte låta bli att följa kalendern som jag gjort sedan jag var liten :p förra året var förstås jättebra tyckte jag eftersom min överlägset största favorit är greveholm från -96 men den här är också bra.

2013-12-07 @ 13:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0