Mitt senaste pyssel + tips till er!

Tänkte tipsa och även visa mitt senaste pyssel jag har gjort. Nämligen julpysslat med ett vanligt gravljus. 
Detta vart mitt resultat och det ska till min systers grav nu till julen 
 
 
Det jag använde var: 
- Motiv från servett (man kan ju ta det man gillar. Nu tog jag tomte eftersom detta ska till syster nu vid jul)
- Gravljus
- Lack (jag använde vanligt decoupagelack)
 
Sedan är det bara att lacka fast servetten som vanligt som man gör med decoupage. Alltså, man lackar på området motivet ska vara och sätter sedan dit det. Lackar sedan med lack över servetten sedan och låter torka.Sedan lackar en extra gång över motivet om man vill ha det extra tåligt, vilket jag gör.
Ville tipsa om detta.då gravljus ofta ser så tråkiga ut.
Då kan man ju piffa till dem lite ibland så det blir extra fint vid graven
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

vad ha hänt med din syster? :/

2013-12-17 @ 12:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0