Måndag 30:e december - Tips! Varm choklad med polkagrissmak i.

Jag vill berätta och tipsa om en sak. Nämligen varm choklad med polkagrissmak! 
 
 
Det är ju dessutom himla enkelt att göra. Det enda du behöver göra är att värma en kopp coklad på det sätt du tycker är godast. T.ex i kastrull på spisen eller i micron. 
Plocka sedan fram polkagris och krossa. Jag hade väldigt små och smala polkagriskäppar som jag klippte i små bitar med en vanlig sax. 
Men man kan ju även lägga polkagris i en plastpåse och banka med exempel en kavel, så det blir lite mindre bitar. Sedan är det bara att hälla det i chokladen och röra om ordentligt. Man kan ju även toppa med lite grädde om man vill men jag tycker det är bra som det är. 
 
Gott gott!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0