Lördag 28:e december - Med Johanna!

God kväll bloggen och god kväll läsare! 
Hoppas ni har en fin helg och att ni nu vilar upp er efter veckan och julen. Jag hoppas även att ni har haft en bra jul och att ni nu ser fram emot nyår! 
Min lördag har faktiskt varit riktigt bra  Dagen började med att jag blev väckt klockan 08:00 för antibiotika och mina morgonmediciner. Sedan somnade jag om och sov till lunch ungefär. Hehe!
Jag vaknade sedan då, fast jag var trött men försökte att inte somna om igen. För johanna skulle komma lite senare och jag ville ju gärna vara klar innan hon kom.
Så jag käkade lite brunch, fixade mig (borsta håret och så) och så fick jag hjälp upp i rullstolen. Ungefär då i samma veva kom Johanna 
Det var jätte kul att hon ville komma, annars hade jag haft en jätte tråkig dag. 
 
När hon kom hit så gick vi till Entrén ganska direkt. För hon skulle ta ut pengar, jag posta brev och sedan gick vi till Caféterian där och fikade. 
På tal om Entrén. När vi kom dit så satt det jätte många zigenare där vid ingången, i alla möjliga åldrar.. Jag har absolut inget emot invandrare eller zigenare. Men jag har alltid undrat varför dom är så himla många ihop ibland?
Är det någon som vet det? 
 Jag tycker ofta att jag ser en hel hög ihop nämligen när jag ser dem. 
 
Klockan 16:00 var jag tvungen att vara tillbaka till avdelningen för att jag får antibiotika #2 då. Så då blir man ju lite låst på rummet en stund medan det droppar in. Så vi satt inne på rummet och pratade och kollade mobilerna i ca 40-45 minuter. 
Efter att droppet hade gått klart visste vi inte riktigt först vad vi skulle göra. Det finns ju inte så mycket att göra här på sjukhuset och i sukhustrakten. 
Så vi funderade en stund. Dem alternativ vi valde mellan var att dra till Skiljebo Pizzeria för att äta eller åka till Max hamburgar restaurang för att käka. Vi båda behövde ju få i oss middag. Det lutade mest åt Max för jag tror att både jag och Johanna mest var sugna på det fast Pizzeria också är gott. Började sedan att fundera på om vi skulle hinna dit och tillbaka till sjukhuset innan hon skulle åka med taxin hem. Max ligger lite längre bort än Skiljebo men det ligger inte super långt bort. Nej nej, det är de, att min permo går så sakta ute. Det är det som tar tid. Men jag trodde till 99,9% att vi skulle hinna så vi klädde på oss ytterkläderna och drog dit. 
Dessutom var det skönt att komma ut och få lite friskluft. Det måste ha sett bra roligt ut när jag och Johanna var ute. Hon sitter som jag i rullstol men har en rullstol som hon rullar själv. Men ibland när vi drar ut på promenader så tar hon tag bak på min rullstol och åker snålskjuts. Men vad gör det? Det stör ju inte mig. Hihi! 
Väl framme på Max så tog hon Chicken nugget meny och jag tog en Delifresh - Low carb Mål. 
 
 
Det är en "nyttigare" meny. Egentligen får man typ bönor till och Ramlösa om man ska vara som "nyttigast" men gillar inte bönor. Haha! 
Så tog pommes som valfritt tillbehör och cola. Cheeseburgaren man får i menyn är som en vanlig cheeseburgare men utan bröd. Istället för man stora salladsblad som håller ihop allt eller vad man ska säga. 
Det var första gången jag provade denna meny och den var riktigt god - men stor!  Jag orkade absolut inte hela kan jag säga. Även fast jag inte får i mig hela så kommer jag nog att beställa denna fler gång. 
 
Tillbaka till sjukhuset så gick vi in via stora huvudingången till sjukhuset och tog innevägen den sista biten till min avdelning. Iställe för att rulla runt ute. 
Vi såg att zigenarna satt kvar. Dem satt och fikade där i dem mjuka bänkarna och hade tagit upp rätt stor plats på Entrén. Hehe! 
Klockan 19:45 åkte Johanna härifrån. Sedan dess har jag bara setat på rummet och kollat på TV och nu sitter jag vid datorn. Är rätt trött men tänkte vara uppe ett tag till. 
Ska nog se på Paradise Hotel en stund och käka lite kvällsmat. Önskar er en god natt! 
 
Och tack för dagen Johanna! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0