Julafton!

Haft en bra julafton trots allt. Vaknade klockan 08:00 på sjukhuset av att sköterskan skulle komma med med mediciner och kolla om jag hade feber eftersom jag har haft det. 
Om jag inte minns fel så hade jag 37,7 och det är ju lite högt för att vara på morgonen.
Fick även reda på då vid 08:00 tiden att jag skulle få åka hem. Och jag vart super glad! 
Packade och fixade mig för hemfärden.

När jag var hemma så mötte mamma upp mig i chaufförerna. Jag la märke till att det var ovanligt tyst för att vara så här "sent" på morgonen.
Fick till svar att det bara var hon vaken men sedan strax efter så vaknade Jörgen och Rasmus till liv och kom upp. Åh vad Rasmus är söt nyvaken när han har sovit länge! Haha! Det är så sällan man får se det eftersom han alltid vaknar upp före mig men nu såg jag. Han är skit söt, och som vanligt så vart han super glad över att se mig komma hem. Söt!
Mamma undrade om jag skulle sova en stund men jag sa nej, för julkalender började då strax och jag ville se det. Julkalendern går ju 07:15, 10:00 och 18:45 på julaftonarna (även 20:00 med teckenspråkstolkning) 
Så jag kollade på det och efter det så gick Astrids Jul med klassiska klipp från hennes "sagor" så som Pippi, Ronja Rövardotter, Kajsa kavat, Emil m.fl..
Där efter gick sammandrag från Stockholm International Horse Show. Så det vart Tv där en stund på förmiddagen med skinksmörgås. Mycket gott!

"Visste ni förresten att det är ca 260 hästar med på Stockholm International Horse show varje år? Det är sjukt mycket!"

Efter dem programmen åkte mamma iväg och handlade tillsammans med Jörgen. Så jag, Sanna och Rasmus var ensamma hemma och jag passade på att vila lite. Hade sovit så illa så jag var hel slut.
Fortsatte sedan att vila till och från fram till Kalle Anka klockan 15:00..
Fick även samtal från avdelningen om att dem nu vet att jag till 100% har bakterier i blodet och att jag måste in om jag får feber. Jag har fått antibiotika i tablett form men det är ju inte alltid kroppen och bakterierna "svarar" på allt och skulle jag få feber så skulle det med högsta sannolikhet vara så att jag inte har svarat bra. 

Efter Kalles jul så käkade vi julmat och kollade på Nightmare Before Christmas som jag tror gick på 3:an eller 5:an idag. Den var väl inte så där jätte bra och jag förstod inte så super mycket av vad dem pratade om i filmen osv.. Nej det var bara konstigt så vi valde att öppna julklapparna. Jag fick mycket fint och jag är jätte glad över det jag fick. Kan kanske visa imorgon?
Nu tänkte jag lägga ut lite andra bilder här nämligen. Blir så mycket annars.

Granen:

Lite julklappar under granen:


Julpynt och så ser ni vår gröna åker och träden utanför utan snö. Ser lite wierd ut, eller hur? 

Blommor:


Nu ska jag sova, så jag orkar upp imorgon. Natti natt! Hoppas ni har haft en fin jul och fått vara med era nära och kära! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0