Fredag 27:e december

Hade omläggning idag 08:15.. Kommer dit upp till operation och får reda på att läkarn som ska lägga om ska ta reda på om det går att sätta en ny CVK (typ slang i halsen) som man kan ta prover, ge läkemedel i och dropp. 
För det är så att den näringsdroppet jag får på omläggningsdagarna då jag fastar, får man inte ge i infarten i armen. Som jag just nu har nu när jag inte har CVK. 
 
Här under är en infart inpaketerad 
 
(fick vänta i ca 30 minuter i det där förberedelserummet som man hamnar i innan man åker in till operationssalen. Det är ett rum med 4 gula väggar och inget annat. Dem där 30 minutrarna kändes långa kan jag lova er!) 
Fick även reda på då i samma veva att jag inte skulle få åka hem. Att jag behövde vara kvar på sjukhuset för att få antibiotika direkt i blodet. Tablettena som jag har tagit sedan julafton kunde jag inte ta. 
Ingen ny CVK sattes in. Det är just på grund av bakterierna i blodet som jag har. Kommer inte ihåg ordagrant vad läkarna sa om det där näringsdroppet men det är inte jätte katastrof att jag inte får det på omläggningsdagarna. Jag äter ju alla andra dagar + senare på omläggningsdagarna. 
Men jag tror dem skulle beställa näringsdropp som man kan få via armen eller handen - Beroende på vart man sätter infarten. 
 
Efter omläggningen så låg jag ett tag på uppvaket för att jag hade ont. Men sedan valde jag att jag ville åka till avdelningen för att jag ville ut på mellandagsrea med en kompis. 
Jag kom tillaka till avdelningen och smsade. Men kompisen backade ur.. Det var tråkigt för jag hade sett fram emot det och jag vart ju självklart besviken. 
Men vad ska man göra, man kan ju inte tvinga någon. Jag frågade då mamma om hon kunde följa med mig till Erikslund shoppingcenter en stund, men hon var upptagen. 
Bestämde mig för att åka själv en stund. Vill inte ligga kvar på sjukhuset för det. 
Ärligt talat var det skönt att komma ut och se lite folk.
Gick runt där i lugn och ro i dem butiker jag ville. Hittade faktiskt lite också. B.la rosa uggs på REA:n för bara 149kr. Dem är as balla! 
Mamma ska få ta mina svarta som jag har nu, för dem är för stora. Det var därför jag köpte nya. 
Hittade även lite på TGR och en sminkborste på Kicks. Kan visa sedan. (just nu är jag så trött så orkar inte ta kort och lägga in i datorn) 
Klockan 20:00 åkte jag därifrån och kom tillbaka till sjukhuset 20:10. Sedan har jag bara ätit min sallad som jag köpte där på Chantal's och kollat på Alice i Underlandet. 
Och nu sitter jag vid datorn. Funderar på att ringa efter rostade mackor och sedan kolla på Paradise Hotel på nätet. 
Har haft en fin dag idag, men som sagt. Är trött nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0