Lite kvällspyssel!

Har gjort lite kvällspyssel här hemma. Faktum är att jag gick igenom lådan vi har hemma med papper av olika färger och lite annat material till att göra kort (och annat skoj man kan göra papper av) med. Vart sedan sugen på att göra något och så kom jag på att jag kan göra ett bokmärke till min bok, för det har jag ingen just nu. Det jag brukar använda är borta så nu hade jag baa ett vanligt randigt papper från ett anteckningsblock. 
Så jag klippte och klistrade och detta vart resultatet:
 
 
En kanin! Dock är det inte jag som har kommit på det, utan jag har sett det någon annan stans här på nätet. På kaninen finns det två trianglar. Det är gjort så man lägger bladet från boken emellan trianglarna (kaninens huvud)
Jag har bild här men den blev inte så bra:
 
 
Ni ser där jag har fingertopparna? Där stoppar man in bladet. Detta pyssel var roligt att göra och resultatet kan bli så olika. Bara man har "basen" (två trianglar) så går det att designa hur som helst. Vill man inte limma så går det att använda allt i tyg och sy ihop allt istället.
Jag blev jätte nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0