Recension Bok

Jag lever, pappa
 
 
Handling:
 
Boken är en berättelse om vad som hände under terrorattentatet i Utöya 22 Juli 2011.
Man får följa Siri som var på ön då det hände och hennes pappa som slits mellan hopp och förtvivlan om vad som händer hans dotter där på ön.
Dem berättar även om deras kamp tillbaka till verkliga livet.
 
Vad jag tycker:
 
Detta är en av dem bästa böcker jag har läst faktiskt. Den är så stark skriven och man har en mycket större förståelse över hur norrmännen kände då det fruktansvärda skedde. Jag streckläste nästan boken. Den är lättskriven och har korta kapitel. Därför tycker jag att den passar både den som har lätt för att läsa samt dem som har svårare för att läsa.
 
5 hjärtan av 5
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0